اخبار نساجی

نرخ معقول دلار چقدر است؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نرخ معقول دلار چقدر است؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از خودداری رئیس کل بانک مرکزی از حضور در مجلس گفت: انتظار داشتیم آقای بهمنی نیز از کمک های کارشناسی نمایندگان مجلس و سایر دلسوزان نظام بهره بگیرد.

مهر: ابراهیم نکو با اشاره به خودداری رئیس کل بانک مرکزی از حضور در مجلس طی چند هفته گذشته و در پی نوسانات بازار ارز گفت: هدف نمایندگان مجلس حمایت از دولت است و ما بدنبال این هستیم رابطه دوستانه ای میان مجلس و دولت وجود داشته باشد و دولت نیز از حمایت مجلس محروم نباشد تا بتوانیم دست آنها را بگیریم و در جهت حل مشکلات به آنها کمک کنیم.

بهمنی حوصله اش را از دست داده است

وی با بیان اینکه هدف ما از دعوت رئیس کل بانک مرکزی به مجلس کمک به دولت در حل مشکلات ارزی است، گفت: گاهی اوقات باید پذیرفت ممکن است مدیری حوصله اش را از دست داده باشد و نتواند کاری کند یا برنامه ها را به درستی انجام دهد لذا نیت ما این بود که با دعوت از آقای بهمنی به ایشان کمک کنیم تا امور را سر و سامان دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بهمنی  باید دعوت نمایندگان مجلس را می پذیرفت

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ما اعتقاد داریم محمود بهمنی  باید دعوت نمایندگان مجلس را می پذیرفت و به عنوان دوست حامی به مجلس نگاه می کرد ولی با عدم نگاه دوستانه ایشان یک بدبینی در نمایندگان بوجود آمد و خاطرنمایندگان مکدر شد.

نکو با اشاره به اینکه عدم حضور بهمنی در مجلس به هیچ وجه خوب نیست، گفت: حتی نمایندگان مجلس نیز اگر جایی احساس کمک کنند از دولتی ها و سایر کارشناسان دعوت می کنند تا به کمکشان بیایند لذا انتظار داشتیم آقای بهمنی نیز از کمک های کارشناسی نمایندگان مجلس و سایر دلسوزان نظام بهره بگیرد.

بهمنی تحت فشار رئیس جمهور

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس به تشریح بیشتر دلایل غیبت رئیس کل بانک مرکزی در مجلس پرداخت و گفت: معتقدم بهمنی به دلیل تحت فشار بودن و وجود جو روانی ناشی از بی نظمی در بازار احساس می کند با ظاهرا نشدن خود بتواند در حاشیه قرار بگیرد تا التهابات بازار ارز کاهش یابد.

نکو خاطرنشان کرد: البته امکان دارد از سوی رئیس جمهور یا مقامات بالاتر خود نیز برای حضور در مجلس تحت فشار باشد.

وی ادامه داد: با شناختی که از بهمنی پیدا کرده بودیم احساس می کردیم در صحن علنی مجلس حضور پیدا کند اما عدم حضور وی شبهاتی را برای ما بوجود آورد.

نرخ معقول دلار ۱۵۰۰ تومان است

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص قیمت واقعی ارز  و نظارت دولت بر بازار گفت: با توجه به ادله ای که وجود دارد معتقدم نرخ ۱۵۰۰ تومانی دلار می تواند معقول باشد و حتی باید تلاش کرد پائین تر بیاید اما اینکه در شرایط فعلی این نرخ امکان پذیر باشد مقداری بعید است و باید منتظر بمانیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت برای کاهش قیمت ارز گفت: دولت باید راهکارهای منطقی را در برنامه قرار دهد چارچوبی را تنظیم و بر اساس آن چارچوب به صورت قانونی ، منطقی  و علمی جلو رود.

نکو تصریح کرد: کنترل بازار با شعار و طرحهای فی البداهه امکانپذیر نیست و هرجا توانستیم علمی تر و با استفاده از کارشناسان زبده امور را پیش ببریم موفق تر بوده ایم اما هر جا که از شیوه های غیرمنطقی استفاده کردیم حتی اگر پاسخ هم گرفتیم کوتاه مدت بوده است.

تغییر شیوه های مدیریتی لازمه ثبات بازار ارز

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس  با بیان اینکه اگر دولت برنامه ای برای کنترل بازار تنظیم داشته باشد و از نظر افراد توانمند استفاده کند ولو اینکه برنامه در کوتاه مدت قابل اجرا نباشد ارزش دارد، گفت: اگر در آینده دولت بتواند در بازار ارز کنترل داشته باشد و همزمان شیوه های مدیریتی را تغییر دهد می تواند ثبات و تعادل را در بازار ارز برقرار کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×