اخبار فرش ماشینی

گزارش بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف تهران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران شامل بیش از ۵۶۰ غرفه و۴۴ هزار مترمربع خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش mena carpet news ، در مراسم آغاز بکار این نمایشگاه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفرای کشورهای خارجی در تهران، روسای اتحادیه های فرش و صنوف مرتبط با فرش در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران حضور داشتند.

این نمایشگاه با حضور ۵۷۳ مشارکت کننده در فضایی بالغ بر ۲۵ هزار متر مربع برگزار می شود که در مقایسه با پارسال رشد ۱۰ درصدی نشان داد.

هماهنگی های لازم برای میزبانی بیش از ۲۰۰ نفر در قالب هیات های تجاری-بازاریابی از ۱۷ کشور از جمله آلمان، ژاپن، چین، برزیل، نیوزلند، دانمارک، فرانسه، اردن، عراق، ترکیه و چند کشور دیگر صورت گرفته است.

این هیئت ها ضمن بازدید از نمایشگاه فرش دستباف و آشنایی با توانمندی های صادراتی ایران در زمینه فرش دستباف ، در نشست مذاکرات تجاری رو در رو با تجار و بازرگانان و تشکل های صادراتی ایرانی حضور داشتند.

بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف ایران هر ساله به مدت یک هفته پذیرای علاقه مندان به این هنر-صنعت ست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس مرکز فرش ایران با بیان اینکه فرش دستباف ایران شهرت هنری و تجاری دارد و در بیش از ۸۰ کشور عرضه می شود، تاکید کرد: به منظور جلوگیری از تقلب دیگران از این هنر ایرانی ، مالکیت معنوی فرش مناطق هریس ، خوی ، تبریز ، قم و اصفهان در سازمان بین المللی مالکیت معنوی «وایپو» ثبت شده است و بزودی ۶ طرح دیگر فرش ایرانی نیز در سازمان بین المللی مالکیت معنوی ثبت می شود

وی از حضور ۲۲ کشور در نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران خبر داد و گفت : بیش از ۲۵۰ هیئت تجاری خارجی در این نمایشگاه حاضر می شوند و تاجرانی از ژاپن، چین، لبنان، سوئیس، انگلیس ، آلمان، دانمارک، ترکیه، فرانسه، نیوزلند، اتریش، اروگوئه، امارات متحده عربی، ازبکستان، برزیل، تاجیکستان، قزاقستان، رومانی، کره شمالی، کردستان عراق، اندونزی و جمهوری آذربایجان به این نمایشگاه می آیند.

” دکور ایرانی – خانه ایرانی ” با هدف هم افزایی و افزایش کشش بازار و معرفی فرش ایرانی به عنوان یک کالای دکوری برپا شد.

در غرفه دکور ایرانی خانه ایرانی ، فرش از حالت تک محصولی خارج می شود و به عنوان یک کالای دکوری در کنار دیگر کالاهای تزئینی مانند مبلمان، پرده و لوستر معرفی می شود.

وی نمایشگاه فرش را بزرگترین رویداد در عرصه این صنعت اعلام کرد و گفت : در پنج ماه نخست سال جاری ۸۶ میلیون دلار فرش دستباف صادر شده است که انتظار داریم در ادامه سال رونق زیادی داشته باشد.

آقاعلیخانی گفت : فرش جزو کالاهایی بود که مشمول تحریم شد اما تحریم هم نتوانست مانع از ورود این کالا به بازارهای جهانی شود و بازارهای جدیدی هم شناسایی شده است و هیئتی از بازرگانان چینی برای تجارت فرش دستباف به نمایشگاه بین المللی فرش می ایند.

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : فرش وینتیج چیست و چرا علاقه به خرید آن افزایش یافته است؟ 

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×