اخبار فرش ماشینی

کارخانه تولید نخ پلی پروپیلن تکاب بزودی به بهره برداری می‌رسد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کارخانه تولید نخ پلی پروپیلن که با مشارکت بنیاد برکت تاسیس شده است، بزودی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این بنیاد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مبلغ ۱۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال برای تاسیس این کارخانه در دهستان پهلوان از توابع شهرستان تکاب آذربایجان غربی سرمایه گذاری کرده است.

ظرفیت تولید این کارخانه ۱۰۵۰ تن نخ در سال خواهد بود و برای ۲۰ نفر بطور مستقیم و ۸۰ نفر بطور غیر مستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.در حال حاضر فاز نهایی این کارخانه شامل نصب و راه اندازی تجهیزات و ماشین آلات آغاز شده است. تولید آزمایشی این کارخانه در مرداد و تولید نهایی آن در شهریور انجام خواهد شد و انتظار می¬رود نقش موثری برای ارتقاء وضعیت اشتغال منطقه داشته باشد.

تاکنون برای اجرای ۱۴۰ طرح اقتصادی در اقصی نقاط کشور، بنیاد برکت بیش از ۱۵ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال مشارکت مالی کرده است که بخشی از این طرح ها به مرحله بهره برداری رسیده و در مسیر تولید قرار دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اجرای این طرح ها بیش از ۷۰۵ روستا در کشور را با جمعیتی بالغ بر ۵۹۰ هزار نفر پوشش می‌دهد و بیش از ۱۰۵ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند و بطور میانگین حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. از مجموع این طرح ها تاکنون ۴۷ طرح با مشارکت این بنیاد در مناطق محروم استان‌های مختلف کشور به بهره برداری قطعی یا آزمایشی رسیده که منجر به ایجاد اشتغال برای ۴۸۲۰ نفر شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×