اخبار نساجی

گرما برق را قطع نمی کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

گرما برق را قطع نمی کند

این روزها دمای هوا در مناطق جنوبی کشور از ۵۰ درجه فراتر رفته و پیش بینی می شود روند افزایش دما در جنوب کشور ادامه یابد.

با اینحال معاون وزیر نیرو در امور برق از تامین برق این مناطق بدوه هیچگونه مشکلی خبر می دهد و تاکید دارد: طی چند روز گذشته تمام ۶ واحد نیروگاه رامین، ۲ واحد نیروگاه خرمشهر و آبادان وارد مدار تولید بوده اند و هیچگونه مشکلی از لحاظ تامین برق شهروندان جنوبی کشور وجود نداشته است.

به گفته محمد بهزاد، با افزایش دما طی روزهای گذشته مصرف برق در کشور به ۴۲ هزار و ۸۳۲ مگاوات رسیده که به دلیل وجود ظرفیت ۴۶ هزار مگاواتی تولید برق ، نگرانی برای تامین نیاز کشور وجود ندارد.
این درحالی است که طی چند روز گذشته برخی از کاربران خبرآنلاین با گلایه از قطع برق در برخی از مناطق مسجد سلیمان از بالارفتن دمای هوا تا مرز ۵۱ درجه در این شهر و قطع برق در این منطقه می گویند.
این درحالی است که مدیر اداره برق مسجد سلیمان دلیل این خاموشی های موقتی را در اشکالات فنی در تاسیسات فنی ناشی از افزایش دما جستجو کرد و تاکید کرد: این مشکات برطرف شده و از این امیدواریم شاهد خاموشی دیگری در این منطقه نباشیم.

براساس آمارهای موجود، به دلیل عدم نگرانی در خصوص تامین برق کشور،مصرف برق صنایع کشور نیز طی روزهای گذشته افزایش یافته است.
براساس این گزارش، مصرف برق صنایع کشور روز گذشته (شنبه ۷ مردادماه ۹۱) در مقایسه با روز مشابه پارسال ۲۸ مگاوات افزایش یافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، دیروز مصرف برق صنایع کشور در زمان پیک دو هزار و ۹۱۹ مگاوات به ثبت رسید.
پیش از این برخی از کارشناسان ابراز نگرانی کرده بودند که برق صنایع در تابستان جیره بندی شود که معاون وزیرنیرو در امور برق این احتمال را رد و تاکید کرد صنایع تا پایان تابستان برای تامین برقشان هیچگونه نگرانی نخواهند داشت.

ازسویی دیگر، مصرف آب کلانشهرهای ایران در هفته پایانی تیرماه سال جاری، حدود دو درصد در مقایسه با هفته پیش از آن افزایش یافت.
با اینحال مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از ابتدای فصل گرما در سال جاری تاکنون مشکلی در زمینه تامین آب شرب وجود نداشته است، تاکید دارد: هم اکنون تنها کمتر از نیم درصد از جمعیت کشور زیر پوشش نوبت بندی آب قرار دارند.

سیدمهدی ثمره هاشمی در پاسخ به این سوال که در زمان کنونی چند شهر با جیره بندی آب مواجه هستند، گفت: به کار بردن کلمه جیره بندی صحیح نیست بلکه به جای جیره بندی باید گفت که اکنون در پنج استان و هفت شهر نوبت بندی آب وجود دارد.
وی بر تفاوت قایل شدن میان واژه جیره بندی و نوبت بندی آب تاکید کرد و افزود: اکنون کمتر از نیم درصد جمعیت کشور زیر پوشش نوبت بندی آب هستند.

ثمره هاشمی درخصوص میزان مصرف آب کلانشهرهای کشور در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته گفت: برخلاف اینکه هر سال چند صد هزار مشترک به تعداد مشترکان افزوده می شود اما در تابستان جاری مصرف آب کلان شهرها تغییر چندانی در مقایسه با سال گذشته نداشته است.
وی در پاسخ به این سوال که “با توجه به اینکه حدود دو ماه دیگر از تابستان باقی مانده است، آیا مشکلی در تامین آب شهرها وجود دارد؟”، گفت: تاکنون مشکل خاصی در زمینه تامین آب وجود نداشته است و امیدواریم که پس از این نیز مشکلی وجود نداشته باشد.
وی افزود: البته ممکن است وقتی که مصرف بالا رود، افت فشار در بعضی از نقاط شهرها، مناطق مرتفع و طبقه های بالای ساختمان ها به وجود آید که این امری طبیعی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×