اخبار نساجی

انحصار سرمایه‌گذاری در بنادر ایران را نباید به خارجی‌ها داد

 

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که در مذاکرات اخیر ایران و ۱+۵ به طور مستقل درباره کشتیرانی توافقی صورت نگرفته است، گفت: اجاره و اجازه فعالیت شرکت‌های خارجی در بنادر و خطوط مختلف کشتیرانی امکان پذیر است.

محمد حسین داجمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در مذاکرات اخیر توافقات گذشته ۴ ماه تمدید شد ولی خبر و توافقی مستقل در رابطه با کشتیرانی اعلام نشده است.

وی ادامه داد: در دنیا مرسوم است که شرکت‌ها در خطوط و بنادر مختلف دنیا سرمایه‌گذاری کنند اما نباید حضور و مدیریت آن‌ها به صورت انحصاری باشد.

او از تمایل شرکت کشتیرانی برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران خبر داد و گفت: سالیان زیادی است که این شرکت به دنبال سرمایه گذاری در ترمینال‌های ایران است اما از سوی سازمان بنادر پاسخ اجرایی ارائه نشده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

داجمر تاکید کرد: ورود شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری در بنادر ایران کار خلاف عرف نیست اما نباید انحصار به شرکت‌ها داده شود.

به گزارش تسنیم، دانشمند عضو هئیت نمایندگان اتاق ایران در رابطه با اجاره بنادر به شرکت‌های مختلف معتقد است، در خصوصی سازی و اجاره بنادر به شرکت های خصوصی حتی شرکت های خارجی قرار نیست مانند پادشاهان گذشته عمل شود و منافع کشور از بین رود.

او تصریح کرد: در اجاره بنادر باید حق نظارت و مالکیت برای دولت پابرجا بماند و با خصوصی سازی می توان بنادر و بهره وری بنادر را با ورود دستگاه های نوین و سیستماتیک توسط مستاجران خارجی ارتقا داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×