اخبار نساجی

گاو بنفش صنعت خود باشید!!!!!!!!!!

اگر وارد دهکده ای شوید احتمالا گاو ها توجه تان را به خودشان جلب خواهند کرد ولی بعد از مدتی همه چیز برایتان عادی می شود، گاو ها دیگر جلبتان نمی کنند و فقط یه مشت گاو کسل کننده خواهند بود.

ولی چه می شود اگر یکی از روستایی ها روزی صاحب یک گاو بنفش شود؟

جواب ساده است: تا قبل از ظهر این خبر در همه جا در دهکده پخش می شود و تمام دهکده و دهکده های اطراف خبر دار خواهند شد و برای دیدن آن گاو هیجان خواهند داشت و مدام دوست دارند در این مورد بشنوند، حرف بزنند و اطلاعات به دست بیاورند و حتی شایعه درست کنند .گاو بنفش چشم گیر و جالب است و بنابرین در مورد آن حرف زده می شود و معروف می شود و ارزش پیدا می کند.

اما ارزش یک گاو بنفش چقدر است ؟

گاو ها بر اساس میزان شیر دهی و وزن گوشتی شان ارزش دهی می شوند، برای کسی که می خواهد گاوی بخرد یا بفروشد گاو های بزرگ تر و پروار ی تر ارزش بیشتری نسبت به گاوهای لاغر دارند. ولی در مورد گاو بنفش چی؟ گاو بنفش حتی اگر لاغر ترین گاو دهکده باشد و شیری نداشته باشد ولی چون دارای عامل خبری است، چشم گیر است و کنجکاوی مردم را جلب می کند ارزشی خیل ی خیلی بیشتر از یک گاو پر شیر و پر گوشت ولی معمولی داشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در یک بازار شلوغ وقتی همه از شیوه های تبلیغاتی معمولی استفاده می کنند شبیه دیگران بودن به معنی شکست یک نام تجاری است. تنها راه رسیدن به تبلیغات پر سود و نام تجاری ماندگار استفاده از روش ها و ایده های متفاوت و گاو های بنفش اطراف است.

گاو بنفش تا همیشه در ذهن مردم می ماند

یک نمونه بارز از تاثیر و ارزش گاو بنفش را می توان در مقایسه برج کج پیزا و معبد با شکوه پانتئون روم دید معبد پانتئون قدیمی تر، دیدنی تر، و زیبا تر از برج کج پیتزا است ولی این برج کج پیزا است که سالانه میلیونها نفر گردشگر بیشتر را به خود جلب می کند. برجی که تنها به دلیل یک اشتباه معماری کج شده است، ولی همین کج بودن برج را به یک گاو بنفش تبدیل کرده است که مردم در مورد آن حرف می زنند و دوست دارند در کنار آن عکس بگیرند. بدون این ویژگی برج پیزا فقط یک ساختمان چند طبقه معمولی و قدیمی بیشتر نبود.

فقط تبلیغاتی ماندگار و موثراند که خاص و متفاوت باشند به طوری که این قدرت را داشته باشند که مرکز توجه قرار گیرند.

اگر می خواهید برند و شعار برندتان در ذهن ها ثبت و حک شود اول با یک چیز چشمگیر و متفاوت ذهن مخاطب را به حالت هوشیار ببرید و شعار خودتان را در ناخودآگاه ذهنش ماندگار کنید. ناخودآگاه انسان فقط در حالت هوشیار به ضبط اطلاعات می پردازد. اگر پول خود را دوست دارید سعی کنید جاهایی را برای تبلیغ تبلیغات خود انتخاب کنید که به اندازه کافی برای بازدید کنندگان جذاب باشد و مراجعه کنندگان کنجکاوانه به آنجا مراجعه کرده باشند و آماده توجه باشند.

زوج جوانی در آمریکا که به تازگی باردار شده بودند و برای تامین هزینه های به دنیا آوردن و نگه داری فرزند خود نیاز به پول داشتند. بعد از مدتی فکر کردن در مورد اینکه چگونه می توانند این هزینه ها را تامین کنند ایده ای به ذهنشان رسید. ایده کار جالب بود، ایده این بود- آنها از کنجکاوی ذاتی مردم و خبر نگاران استفاده کردند- که آنها پیش شرکت های مطرح آمریکا رفتند و پیشنهاد دادند که آنها در ازای دریافت ۱۰۰۰ دلار برای هر اینچ مربع به شرکت ها اجازه می دادند تبلیغاتشان را روی پوست بدن فرزندشان نمایش دهند. نکته این بود که چون

ایده ای خلاقانه و روشی جالب و منحصر به فرد برای تبلیغات بود این ایده می توانست توجه مردم، خبرنگار ها و رسانه ها را جلب کند و وقتی خبر این کار به همراه عکس کودک پخش شود میلیون ها نفر در سراسر دنیا تبلیغات شرکت ها را روی بدن بچه خواهند دید. بسیاری از شرکت های مهم و مطرح آمریکا مثل ،کوکا کولا،

نایک،مک دونالد، سونی و غیره این ایده را پسندیدند و روی آن سرمایه گذاری کردند. به این ترتیب با یک ایده ساده که می توانست کنجکاوی مردم را تحریک کند والدین نوزاد به ازای هر اینچ مربع ۱۰۰۰ دلار دریافت کردند و توانستد هزینه های نگه داری فرزند خود را تامین کنند و تبلیغات موثری هم برای شرکت ها انجام شد که تبلیغاتشان را در نا خودآگاه ذهن کنجکاو مخاطب جای می دادند.

در دنیای که رقبا زیادی ما را احاطه کرده اند باید متمایز بود

 

 

منتظر نظرات ارزشمند شما  در بخش ” نظرات شما ” هستیم …

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×