اخبار فرش ماشینی

کنسرسیوم صادراتی خوشه فرش دستباف استان گلستان تشکیل می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کنسرسیوم صادراتی خوشه فرش دستباف استان گلستان تشکیل می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان گفت: کنسرسیوم صادراتی خوشه فرش دستباف این استان در سال جاری تشکیل می‌شود.

به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی گلستان، حجت اله خلیل زاده در نشست با ذینفعان خوشه فرش دستباف اظهار داشت: برنامه‌های پروژه توسعه خوشه فرش دستباف در سال‌های اول و دوم به خوبی انجام شده و لازم است در سال سوم برنامه عمل، کنسرسیوم خوشه مذکور ایجاد شود.

وی افزود: یکی از پروژه های مصوب برنامه اقتصاد مقاوتی پروژه “توسعه توانمندی‌های صادراتی بنگاه‌های کوچک و متوسط از طریق توسعه کنسرسیوم‌های صادراتی” است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان تصریح کرد: کنسرسیوم شرایطی را فراهم می‌کند تا همه اعضا کار تیمی را تجربه و علاوه بر پیگیری نیازهای فردی، فعالیت جمعی را نیز دنبال کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته وی کنسرسیوم فرش دستباف می‌تواند علاوه بر کسب منافع اقتصادی در انتقال تجربیات و دانش افزایی ذی نفعان خوشه نقش موثری داشته باشد.

وی اظهار کرد: ایجاد برند مشترک فرش دستباف گلستان نیز در دستور کار این خوشه قرار دارد اما انجام این کار، ‌نیازمند فرهنگ‌سازی است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان نیز در این جلسه گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها، روزنه امیدی برای ورود ایران به بازار جهانی فرش دستباف ایجاد شد.

یوسف بسنجیده اظهار داشت: این امر سبب شده تا ایران مجدد در بازارهایی که در سال‌های گذشته در حوزه فرش از دست داده بود حضور یابد.

به گفته وی فعالیت‌های خوبی در خوشه فرش دستباف استان گلستان انجام شده که امید است این روند در سال سوم برنامه عمل تداوم داشته باشد.

وی تاکید کرد: باتوجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” ، تشکیل کنسرسیوم صادراتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

عامل توسعه خوشه فرش دستیاف استان گلستان نیز در این جلسه گفت: جلسات کنسرسیوم ادامه خواهد داشت تا کنسرسیوم صادراتی فرش دستباف این استان تشکیل شود.

زلیخا عادلی افزود: تشکیل کنسرسیوم صادراتی خوشه فرش دستباف در گروه همکاری و تعامل همه فعالان و ذی‌نفعان حوزه فرش دستباف است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×