اخبار نساجی

اشتیاق سازمان‌های دولتی برای خرید صنایع دستی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران- مدیرعامل اتحادیه سراسری صنایع دستی کشور از خرید آثار صنایع دستی توسط بعضی از سازمان ها و نهادهای دولتی خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اتاق تعاون ایران،’منوچهر عبدلی’ افزود: بر اساس بند ۱۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۰ ، تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی می‌توانند یک دهم درصد از اعتبارات عمرانی خود را به خرید صنایع دستی و آثار هنری اختصاص دهند.

وی با تاکید بر اینکه این قانون در آذرماه سال گذشته با دستور معاون اول رییس جمهوری به تمام سازمان‌های دولتی ابلاغ شد، تاکید کرد: متاسفانه تا اوایل امسال برخی از سازمان ها به این موضوع توجه نمی کردند.

عبدلی ادامه داد: خرید محصولات صنایع دستی می‌تواند به اقتصاد ضعیف بخش هنرهای سنتی و صنایع دستی، همچنین فرهنگ استفاده از تولید ملی و داخلی کمک قابل توجهی کند.

عبدلی با اشاره به اینکه با توجه ویژه و دستور رییس جمهور، مهلت بازگشت بودجه عمرانی تا پایان شهریور ماه تمدید شده است، اظهار داشت: این موضوع توسط شورای نگهبان نیز به تصویب رسید و در حال حاضر فرصت برای خرید آثار صنایع دستی هموار شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی یادآور شد: برخی از سازمان های دولتی از جمله دیوان عدالت اداری، مرکز آمار ایران و سازمان گسترش و نوسازی صنایع در دو هفته گذشته اقدام به خرید صنایع دستی کرده اند و امیدواریم سایر سازمان ها نیز این موضوع را در سازمانهای تابعه خود پیگیری کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×