اخبار نساجی

انتخابات مصر به دور دوم می رود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دبیر ارشد قضات ناظر در کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر با اشاره به رقابت نزدیک نامزدها، کشیده شدن این انتخابات به دور دوم را قطعی دانست.

“علی حسن” در مصاحبه با العالم گفت: رقابت واقعی میان ۵ نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر یعنی محمد مرسی ، عبد المنعم ابوالفتوح ، احمد شفیق ، عمرو موسى و حمدین صباحی است، و پیروزی در این دوره از انتخابات مستلزم این است که یکی از نامزدها حداقل یک رای بیش از ۵۰ درصد از آرای رای دهندگان را به دست آورد.

وی ادامه داد: با توجه به رقابت نزدیک نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر، پیروزی یکی از نامزدها در دور اول بعید به نظر می رسد، و کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری مصر به دور دوم تقریبا قطعی است.

علی حسن حضور گسترده مردم پای صندوق های رای را در تاریخ مصر بی سابقه دانست و گفت: روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به طور کامل و براساس قوانین مصر تحت نظارت قضات قرار دارد.

به گفته علی حسن، براساس قوانین مصر نظارت قضایی تضمین کننده سلامت هر انتخاباتی است، همان گونه که در انتخابات پارلمانی شاهد بودیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

علی حسن افزود: از دیروز قضات به استان های مختلف مصر اعزام شدند، و از حوزه های انتخاباتی بازدید کردند و همه برگه های مربوط به انتخابات از جمله برگه رای گیری و جوهر فسفری رنگی را که اثر رنگ آن تا بعد از۴۸ ساعت  پاک نمی شود ، تحویل گرفتند.

علی حسن خاطرنشان کرد: کمیته های انتخاباتی از ساعت هشت صبح امروز کار خود را آغاز کردند، و برخی از حوزه های رای گیری با کمبود برگه رای مواجه شدند ولی مواردی که درباره نقض قوانین انتخاباتی و تخلفات ثبت شده است، زیادی نیست و نمی توان آنرا تقلب در انتخابات نامید.

حسن تاکید کرد همه مشکلات پشت سرگذاشته شده و فضای لازم برای فعالیت نظارتی قضات فراهم شده است.

وی گفت رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری مصر همچنان ادامه دارد تا همه واجدین شرایط آرای خود را به صندوق ها بریزند تا اینکه مهلت بسته شدن حوزه های رای گیری فرا رسد.

دبیر ارشد قضات ناظر در کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: برای اولین بار به نماینده هر نامزد اجازه داده شده  که در حوزه های رأی گیری بماند، تا سلامت انتخابات تضمین شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×