اخبار نساجی

جابجایی ۹۵ درصد مسافران بوسیله حمل و نقل زمینی

معاون عملیات پلیس راه ناجا با بیان اینکه ۹۵ درصد از حمل و نقل در کشور زمینی انجام می شود گفت: ۱۱ هزار کیلومتر ریل جاده ای به ۱۳ هزار کیلومتر افزایش پیدا کرده است که این موضوع در بحث جذب گردشگر بی تاثیر نخواهد بود.

به گزارش بی باک به نقل از باشگاه خبرنگاران، صمد اسفندیاری در نشست هم اندیشی تورآوران ایران که در ساختمان ارگ آزادی برگزار شد اظهار داشت: تصادفات به خصوص کشته های این تصادفات چند سالی است که جزء دغدغه های دولتمردان شده است. در سال ۱۳۸۰ که تعداد خودروها بیش از ۴ میلیون دستگاه بود بیش از ۱۹ هزار نفر به دلیل تصادف در جاده های ایران کشته شدند.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۱ بیش از ۲۱ هزار و ۸۷۳ نفر، در سال ۸۲ بیش از ۲۵ هزار نفر، در سال ۸۳ بیش از ۲۶ هزار نفر و در سال ۸۴ بیش از ۲۷ هزار نفر در جاده ها جان خود را از دست دادند اما از سال ۸۵ به بعد میزان کشته ها در تصادفات جاده ای کاهش پیدا کرد.

معاون عملیات پلیس راه ناجا تصریح کرد: در پایان دهه ۸۰ بیش از ۱۵ میلیون خودرو و نزدیک به ۷ میلیون موتورسیکلت در کشور در حال تردد هستند که اگر افزایش سه برابری خودرو را در نظر بگیریم می بایست طبق پیش بینی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در تصادفات جاده ای کشته می شدند اما روند رو به کاهش این تصادفات منجر به این شده است که در سال ۹۰ بیش از ۲۰ هزار نفر کشته شوند هر چند که برای کشور ایران با تاریخ و تمدن غنی بسیار ناپسند است که چنین آماری از تصادفات جاده ای داشته باشد اما همین میزان، افزایش ایمنی ترددها را نشان می دهد.

اسفندیاری تاکید کرد: با توجه به افزایش سه برابری تولید خودرو، اگر روند تصادف‌های جاده‌یی به همان میزان رشد می‌کرد، تا کنون بیش از ۵۰هزار نفر کشته داشتیم؛ اما خوشبختانه این روند متوقف شد و تعداد کشته‌های جاده‌یی به ۲۰هزار و ۶۸ نفر رسید.
وی یادآور شد: ایران با توجه به داشتن آمار ۲ / ۸ درصد در تصادف‌های جاده‌ ایی به ازای ۱۰هزار وسیله‌ نقلیه‌ای که تولید می‌شود، در میانگین جهان قرار گرفته است. این، آمار سازمان بهداشت جهانی است.

اسفندیاری گفت: اکنون با اعلام سازمان بهداشت جهانی در میزان تصادفات جاده ای به یک رقم میانگین در دنیا رسیده ایم.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که مسیرهای ریلی در کشور افزایش یابد تا امنیت سفر هم بیشتر شود.
وی خاطر نشان کرد: معمولا صلاحیت راننده‌ها در جاده‌ها کنترل می‌شود؛ اما شرکت‌های مسافرتی باید در این‌باره دقت بیشتری داشته باشند و افرادی را به کار گیرند که صلاحیت لازم را برای هدایت گردشگران در مسیرهای برون‌شهری داشته باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×