اخبار نساجی

بازار پوشاک کاربردی تا سال ۲۰۲۷ به ۵۱۹/۰۴ میلیارد دلار می‌رسد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

طبق گزارش جدید Reports and Data، پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی پوشاک عملکردی تا سال ۲۰۲۷ به ۵۱۹.۰۴ میلیارد دلار برسد. توجه روز افزون به مسائل سلامتی و تندرستی، یکی از عوامل تاثیرگذار اصلی در افزایش تقاضا برای پوشاک ورزشی است. همراه با افزایش نرخ مشارکت جمعیت جوانان در فعالیت‌های ورزشی مختلف، رشد سریعی در پوشاک و کفش رخ داده است.

ایجاد نوآوری در مقوله فشار وارده از طرف کفش، جوراب و پوشاک بر بدن، یکی از رایج‌ترین فناوری‌هایی است که در توسعه این محصولات به کار می‌رود. اعمال فشار سطحی کنترل شده بر روی قسمت‌های مختلف بدن، جریان خون را تسریع می‌کند، اکسیژن رسانی به ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد و کارایی آنها را بهبود می‌بخشد.

ایجاد تعادل بین این عوامل، به فرد اجازه می‌دهد تا بتواند مدت طولانی‌تری با سرعت بیشتری ورزش کند. یکی از عوامل مهم محدود کننده این بازار، قیمت بالای پوشاک به دلیل استفاده از فناوری‌های مدرن برای سبک‌تر کردن لباس‌ها و افزایش دوام آنهاست. همچنین انتظار می رود دوگانگی محصول که تقاضای بازار برند اصلی را کاهش می‌دهد، به عنوان یک عامل بازدارنده در بازار جهانی در سال‌های آینده عمل کند.

 

تأثیر COVID-19:

می‌توان گفت این بیماری همه گیر بیشترین تأثیر را بر منطقه آسیا و اقیانوسیه داشته است و چین در مرکز شیوع این بیماری قرار دارد. در این شرایط، تولید و همچنین عرضه به حالت تعلیق درآمده است که باعث ضرر تولیدکنندگان، فروشندگان و همچنین مصرف کنندگان شده است. با این حال، به محض اینکه پیشرفتی در وضعیت ایجاد شود، تقاضا به مقدار بسیار قابل توجهی افزایش می‌یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

یافته‌های کلیدی بیشتر از این گزارش نشان می‌دهد که:

در آمریکای شمالی، بخش ورزش‌های حرفه‌ای ۴۶.۲ درصد از سهم درآمد را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است و پیش بینی می شود از ۴۶.۸۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۸۰.۳۷ میلیارد دلار افزایش یابد. این امر می‌تواند به دلیل تغییر سبک زندگی و افزایش مشارکت آمریکایی‌ها در فعالیت‌های ورزشی باشد.

کفش‌های ورزشی برای افزایش راحتی و کاهش/حذف صدمات و کمک به بهبود کارایی فعالیت‌های ورزشی طراحی شده‌اند. افزایش بروز آلرژی‌ها و بیماری‌های پا، نیاز به ویژگی‌های پیشرفته در کفش‌ها و جوراب‌های ورزشی را به طور مداوم تحریک می‌کند.

نیاز روزافزون به محصولات دوستدار محیط زیست، موجب ایجاد فرصت‌های جدیدی برای رشد صنعت است. انتظار می‌رود که پیشرفت‌های فناوری مانند مواد ضد باکتری، جاذب عرق و لباس‌های گرم‌تر برای آب و هوای سرد، شاهد رشد قابل توجهی در بازه زمانی پیش‌بینی‌شده باشند.

بازیگران کلیدی در این بخش عبارتند از: Nike Inc.، Adidas AG، Asics Corporation، Hanes Brand Inc.، Reebok، Jockey International Inc.، Russell Brands LLC، PUMA S.E.، Hugo Boss AG، و Columbia Sportwear Company و غیره.

گزارش‌ها و داده‌های به دست آمده، پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای را برای افزایش پذیرش پوشاک کاربردی پیش‌بینی می‌کنند. شرکت‌ها در حال طراحی مفاهیم جدید محصول با توجه به انتظارات فعلی مشتری در جنبه‌های مد و سلامت هستند. به گفته کارشناسان صنعت، انتظار می‌رود تولیدکنندگان جدیدی وارد بازار شوند که احتمالاً این سناریو را تغییر خواهد داد.

شرکت‌های جدیدی که وارد این صنعت می‌شوند، بر نوآوری و ارائه محصول از طریق فناوری‌های پیشرفته تمرکز می‌کنند، در نتیجه پیچیدگی و هزینه کلی عملیات را کاهش می‌دهند. کارشناسان همچنین بر این باورند که افزایش نگرانی‌ها در مراقبت‌های بهداشتی و نیاز به استفاده از پوشاک خاص در کشورهای در حال ظهور، یک حوزه توسعه کلیدی را برای این صنعت رقم خواهد زد.

 

منبع:

https://textilefocus.com/functional-apparel-market-to-reach-usd-519-04-billion-by-2027/

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×