اخبار نساجی

از گوشه کنار اقتصاد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وقتی معاون اطلاعات غلط به وزیر می دهد

مهر| رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با انتقاد از برخی موضوعات مطرح شده از سوی جامعه کارگری مبنی بر دخالت دولت در انتخاب نمایندگان اعزامی کارگران به اجلاس جهانی کار، گفت: البته وقتی معاون وزارتخانه اطلاعات غلط به وزیر بدهد، برای برخی حق ایجاد می شود. اولیا علی بیگی با بیان اینکه اولین حق جامعه کارگری این است که ما به عنوان نمایندگان آنها صادقانه برخورد کنیم، افزود: برای حضور در اجلاس امسال سازمان بین المللی کار، طبق نامه معاونت امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کارگران یک سهمیه اصلی و ۴ سهمیه مشاور در نظر گرفته شده بود. وی با تاکید بر اینکه با پیگیری و درخواست یک نماینده دیگر نیز به کارگران افزوده شد، اظهار داشت: در نهایت از هر مجموعه کارگری ۲ نماینده تعیین و به اجلاس جهانی کار اعزام شدند.

بررسی حق مسکن و خواربار کارگران موکول به ماه آینده

ایسنا| هرگونه تصمیم گیری و جمع بندی مشخص درباره افزایش یا عدم افزایش حق مسکن و خواربار کارگران نیازمند تشکیل جلسه یی دیگر با رویکردی جدید است. محمد احمدی، عضو شورای عالی کار گفت: پس از آنکه جلسه ۷ خرداد شورای عالی کار نتیجه یی نگرفت و توافق نهایی میان شرکای اجتماعی برای افزایش حق مسکن و خواربار کارگران حاصل نشد، مقرر شد تا موضوع در جلسه بعدی شورا مجدد مطرح شود که در انتظار ارسال دعوتنامه ها هستیم. وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به سفر نمایندگان گروه های کارگری و کارفرمایی به کنفرانس بین المللی کار (ILO) و تداوم اجلاس تا ۳۰ خرداد ماه، جلسه بعدی شورای عالی کار چه زمانی تشکیل خواهد شد؟ گفت: به دلیل اعزام هیات ایرانی به اجلاس ژنو و عدم حضور وزیر، طبعا جلسه شورا به زمان دیگری موکول خواهد شد چون دبیرخانه شورا ابتدا شرایط را به لحاظ حضور همه اعضا می سنجد سپس بر اساس آن دعوتنامه ها را ارسال و تشکیل جلسه می دهد.

یارانه نقدی دوشنبه واریز می شود

پانا| یارانه نقدی مرحله بیست و هشتم (خرداد ماه جاری) دوشنبه به حساب سرپرست خانوار واریز و این مبلغ سه شنبه (۲۱ خرداد) قابل برداشت خواهد بود. مبلغ یارانه به ازای هر ایرانی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و طبق روال سابق پرداخت خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پایان فقر شدید تا ۲۰۳۰

سازمان بین المللی کار با معرفی مشاغل سبز، کاهش فقر، اشتغال زنان و آینده بازار کار به عنوان ۴ طرح برجسته اعلام کرد: ترویج مشاغل مناسب، کار کودکان و تقویت گفت وگوهای اجتماعی در اجلاس امسال مورد بررسی قرار می گیرد. گای رایدر، مدیرکل سازمان بین المللی کار اظهار داشت: رشد نابرابری، فقر و بهبود کند اقتصادی سریع تر و عمیق تر از همیشه در دنیای کار قبل از فناوری در حال وقوع است. از مسائلی که با آن مواجه هستیم، چالش برای رسیدن به هدف کار مناسب برای همه است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×