اخبار نساجی

برند تنها یک نام تجاری نیست، راهکاری مدیریتی است

 

برند تنها یک نام تجاری نیست، راهکاری مدیریتی است

 

بالاترین میزان ارزش افزوده در زنجیره تولید سهم برند است به همین دلیل وجود و تبلیغ برندهای معتبر ملی در بازارهای داخلی و بین المللی مردم را به مصرف محصولات داخلی تشویق می کند.

مهندس علیرضا حائری دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در رابطه با برندینگ و تاثیر آن بر روی صنعت نساجی گفت: بالاترین میزان ارزش افزوده در زنجیره تولید در صنایع نساجی سهم برند است به همین دلیل لازمه توسعه و پیشرفت در صنعت نساجی و پوشاک وجود برندهای معتبر ملی و معرفی و تبلیغ ان در سطح داخلی و جهانی است.

وی در ادامه به برندهای موجود در صنعت نساجی اشاره کرد و گفت: برای‌ آنکه نام تجاری به خوش نامی در بازار معرفی و سهم خود را به دست آورد مستلزم این است که سالیان متمادی با کیفیت، خدمات پس از فروش مناسب و تبلیغات خوب به بازار عرضه شود در حال حاضر نیز برندهای شناخته شده ای در بخش کالاهای نهایی در زمینه های پوشاک فرش ماشینی، موکت و کالاهای خواب وجود دارد و حضور مثبتی در بازارهای بین المللی داشته اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دبیر انجمن نساجی در ادامه اظهار داشت: تبلیغات یکی از اجزا تاثیرگذار در بحث برندینگ است به نوعی که می‌توان گفت بخش عمده کار برعهده تبلیغات است اما متاسفانه هزینه های تبلیغات مورد تایید وزارت دارایی قرار نمی گیرد و جزو هزینه های بنگاههای تولیدی به حساب می آید و سیاست های کشور باید به سمتی حرکت کند که تمام هزینه تبلیغات به عنوان هزینه قابل قبول از نظر سازمان امور مالیاتی شناخته شود.

حائری به موانع برندسازی در کشور اشاره کرد و گفت: از مشکلاتی که در مقابل برندسازی و حتی برندهای موجود قرار گرفته بحث قیمت گذاری و نظارت بر روی قیمت ها است زیرا روش صحیح آن قیمت گذاری به شیوه اقتصاد آزاد است و همچنین بر طبق برنامه پنجم توسعه دولت مجاز به قیمت گذاری در زمینه کالاهای انحصاری و کالاهای اساسی است در سال های گذشته دولت با دخالت در این امر و در کنار آ‌ن جریمه های نقدی و غیر نقدی سازمان تعزیرات مواجه بودیم ولی امیدواریم با سرکار آمدن دولت منتخب به اصولی که در برنامه پنجم توسعه تعریف شده پای بند باشد زیرا تا زمانی که بحث نظارت و قیمت گذاری دولت و تعزیرات در کشور است نمی توانیم در این عرصه موفق ظاهر شویم.

وی اذعان داشت: مدل های برندینگ در دنیا تعریف شده است و ما نیز با قرار گرفتن در مسیر بنگاههای موفق بین الملی به آن سمت و سو حرکت کنیم یکی از راه حلهایی که می توانی مسیر را کوتاه کنیم متصل شدن واحدهای تولیدی داخل با برندهای معروف دنیا و استفاده از نام تجاری آن ها در صورت همکاری با آن ها است.

دبیر انجمن نساجی تصریح کرد: تنوع و نوآوری در محصولات برند از نیازهای اساسی این مراکز است تا بتوانند به صورت مستمر و پایدار در بازار حضور داشته باشند و این نیازمند بهره مندی از کارشناسان طراحان و افراد متخصص در جهت مشخص کردن بازار هدف شناسایی نیاز و سلیقه آنان و حرکت به ان سو است.

وی در پایان با یادآوری بر ارزش افزوده بالا در بحث برندینگ و ناسازگاری ان با نظارت و قیمت گذاری دولت بیان کرد: زمانی که ما به این نتیجه دست یافتیم که برندینگ باعث ایجاد ارزش افزوده و سودآوری می شود باید به این نتیجه برسیم که نظارت و دخالت دولت در قیمت گذاری را حذف و ان را منحصر به کالاهای اشاره شد در برنامه پنجم توسعه محدود کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×