اخبار فرش ماشینیاخبار نساجی

فروشندگان فرش ماشینی طعم رونق عید را نچشیدند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش مجله نساجی کهن رییس اتحادیه فرش ماشینی و موکت در خصوص وضعیت صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت گفت: صنف فرش ماشینی و موکت در سالیان اخیر درگیر رکود است. خرید مردم هم به تبع این رکود محدود شده است. به خصوص موکت که مثل سابق طرفدار ندارد و فروش فرش ماشینی هم در واحدهای صنفی محدود شده است.
وی افزود: در سالیان اخیر با رشد بی رویه فروشگاه های زنجیره ای مواجه شدیم و همین موضوع سبب شد تا در سال ۹۵ قریب به ۷۰ درصد فروش فرش ماشینی در اختیار این فروشگاه ها باشد و سهم واحدهای صنفی کمتر از ۳۰ درصد بود. این فروشگاه ها با توسل به تبلیغات گسترده و مونوپول کردن خرید و فروش فرش به زنجیره فروش فرش ماشینی و موکت آسیب می زنند.
رییس اتحادیه فرش ماشینی و موکت خاطرنشان کرد: با توجه به اشباع بازار داخلی نیاز داریم در سال ۹۶ به موضوع صادرات متمرکز شویم و در این خصوص حمایت های دولت یازدهم و دوازدهم می تواند نقش موثری ایفا کند. حمایت از تولید اولین اصلی است که می بایست در این سال مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق این موضوع شرکت دادن واحدهای تولیدی در نمایشگاه های جهانی خیلی اهمیت دارد. ایران در بخش صادرات فرش ماشینی و موکت به ویژه در بازار کشورهای منطقه و همسایگانی مانند افغانستان و عراق حرف های زیادی برای گفتن دارد. کما اینکه در سال های اخیر شرکت های تواید کننده فرش ماشینی و موکت نیز با درک این موضوع سرمایه گذاری و فعالیت گسترده ای را آغاز کرده اند.
کمالیان در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به اینکه در بازار موکت صادرات نسبت به مصرف داخلی غلبه پیدا کرده استف، تصریح کرد: تولید موکت هم نیازمند حمایت است چرا که هنوز در شهرهای کوچک مصرف خوبی دارد، اما حمایت از تولید و عرضه فرش ماشینی اولویت دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×