اخبار نساجی

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: تدوین راهبرد صنعت کشور ضروری است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تدوین راهبرد مناسب برای صنعت کشور گفت: سرمایه شرکت های بزرگ دنیا بیش از ۳۰ برابر برترین شرکت های ایرانی است.

به گزارش ایرنا، ˈداوود محمدیˈ روز دوشنبه در مراسم تجلیل از شرکت های صنعتی برتر استان قزوین در حوزه علم و فناوری افزود: اکنون صنایع کشور در تامین نقدینگی مورد نیاز دچار مشکل هستند اما از سوی دیگر به طور مرتب برای راه اندازی شرکت های جدید مجوز صادر می شود.

وی با بیان این که نگاه ها در کشور به حوزه صنعت جزیره ای و غیر فراگیر است، اظهار کرد: این نگاه باید اصلاح و به نگاهی علمی تبدیل شود که در این میان مراکز علمی همچون پارک های علم و فناوری می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نقش شرکت های صنعتی را در اقتصاد کشور موثر دانست و گفت: نزدیک به ۶۰ درصد نقدینگی کشور توسط شرکت های صنعتی تامین می شود که همین موضوع نشان دهنده اهمیت آنها در تحرک و پویایی اقتصاد کشور است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

محمدی گفت: در مسیر تحرک و پویایی اقتصاد کشور شرکت های صنعتی و بنگاه های بزرگ باید یکدیگر را تکمیل کنند و دولت نیز سیاست گذاری درستی داشته باشد تا این چرخه به طور صحیح مسیر خود را طی کند.

وی با تاکید بر تلاش برای تقویت شرکت های تولیدی و نهادهای سرمایه گذاری اظهار کرد: یک مقایسه انجام شده نشان می دهد سرمایه شرکت های بزرگ دنیا بیش از ۳۰ برابر برترین شرکت های ایرانی است.

محمدی پرکردن این فاصله زیاد را نیازمند تعامل بیشتر بین صنعت و پژوهش دانست و افزود: در سال های اخیر با احداث پارک های علم و فناوری و مراکز رشد رویکرد خوبی در این حوزه صورت گرفته است که این مساله می تواند از تولیدات علمی ما را به ثروت تبدیل کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است، شرکت های صنعتی باید به عنوان سردمداران اقتصادی در پویایی اقتصاد کشور و اشتغال بیشتر کمک کنند.

محمدی افزود: بانک ها نیز با توجه به این که بخش عمده نقدینگی کشور را در اختیار دارند، باید در پویایی اقتصاد کشور نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

* ضرورت تدوین پیوست فرهنگی در طرح های صنعتی

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی دیگر نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین صداقت در فعالیت شرکت ها و بهره وری از منابع انسانی را از مهم ترین پیش شرط های فعالیت موثر شرکت های صنعتی برشمرد.

وی گفت: برای ارتقای بهره وری و گسترش بازار نباید از منابع انسانی غفلت کرد بنابراین باید از تمام نیروهای خوش فکر و خلاق که در بسیاری از موارد بخاطر مسایل مالی از دست می روند، استفاده درست شود.

حسینی مدیریت صحیح را یک اصل مهم در فعالیت شرکت های صنعتی برشمرد و افزود: برای حرکت چرخ های صنعت کشور باید بخش خصوصی وارد رقابت با دنیا شود و نقش موثر خود را در این زمینه ایفا کند.

این نماینده مجلس جلوگیری از ورود آلاینده های صنعتی به محیط زیست را در فعالیت شرکت های صنعتی مهم برشمرد و افزود: با توجه به بروز بسیاری از بیماری های ناشی از آلودگی محیط زیست از تمام صنایع می خواهیم که به این موضوع حیاتی توجه بیشتری داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تدوین پیوست فرهنگی را نیز یکی دیگر از پیش شرط های شرکت های صنعتی خواند و افزود: بدون داشتن پیوست فرهنگی در صنایع نمی توان به ارتقا و تحرک شرکت های صنعتی امیدوار بود و توجه مردم به تولیدات داخلی جلب کرد.

در این آیین از ۱۰ شرکت صنعتی برتر استان قزوین قدردانی شد؛ استان قزوین دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×