تکنولوژی و ماشین آلات

کاملترین مرجع ماشین ‌آلات بافت پارچه 

معرفی جامع مکانیزم‌ها و ماشین‌آلات تولید انواع پارچه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به طورکلی تکنولوژی‌های تولید منسوجات به دو دسته‌ی کلی درگیری الیاف باهمدیگر و درگیری نخ‌ها باهمدیگر تقسیم می‌شوند. محصول نهایی در درگیری الیاف باهم پارچه‌ها و منسوجات بی‌بافت هستند. ساده‌ترین و دردسترس‌ترین منسوج بی‌بافتی که می‌شناسیم دستمال کاغذی است.

درگیری نخ‌ها شامل سه روش برای بافت منسوجات است. این روش‌ها عبارتند از: بافندگی تاری پودی، بافندگی حلقوی و گیس بافی یا بریدینگ. محصول تولیدی بافندگی تاری پودی و بافندگی حلقوی همان پارچه‌های معمولی است که به صورت روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

در ادامه به معرفی مکانیزم‌ها و ماشین‌آلاتی که برای تولید پارچه در این دو روش مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

بافندگی حلقوی

به طورکلی فرایند بافندگی حلقوی از لحاط صنعتی سابقه‌ی زیادی ندارد. بافندگی حلقوی را می‌توان به دو دسته‌ی بافندگی حلقوی تاری و بافندگی حلقوی پودی تقسیم کرد. اولین ماشینی که در زمینه‌ی تولید پارچه‌های حلقوی پودی مورد استفاده قرار گرفت در سال ۱۵۸۹ میلادی توسط ویلیام لی به ثبت رسید.

در بافندگی حلقوی ساختار پارچه از درگیری حلقه‌های تشکیل دهنده‌اش بوجود می‌آید. در این روش بافندگی سوزن‌ها عناصری هستند که نقش اساسی در تشکیل حلقه دارند. برای حرکت سوزن‌ها در ماشین‎‌های بافندگی حلقوی دو مکانیزم وجود دارد. این دو مکانیزم عبارتند از حرکت همزمان سوزن‌ها و حرکت مستقل سوزن‌ها.

بافندگی

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هرکدام از مکانیزم‌های حرکت سوزن برای ماشین‌های بافندگی حلقوی بسته به اینکه بستر سوزن‌ها در ماشین گرد یا تخت باشد، به دو دسته‌ی گردباف و تخت‌باف تقسیم می‌شوند.

در نتیجه‌ی دسته بندی بالا برای بافت پارچه‌های حلقوی پودی با ۴ دسته ماشین مواجه هستیم که به صورت زیر تعریف می‌شوند:

۱. ماشین‌های گردباف با مکانیزم حرکت مستقل سوزن‌ها

۲. ماشین‌های گردباف با مکانیزم حرکت همزمان سوزن‌ها

۳. ماشین‌های تخت‌باف با مکانیزم حرکت مستقل سوزن‌ها

۴. ماشین‌های تخت‌باف با مکانیزم حرکت همزمان سوزن‌ها

برای بافت پارچه‎‌های حلقوی تاری سوزن‌ها تنها حرکت همزمان دارند. در کل برای این بافت دو دسته ماشین داریم که عبارتند از ماشین‌های Ketten یا Trico و ماشین‌های Raschle.

 

شرکت‌های تولید کننده‌ ماشین‌های بافندگی حلقوی

شرکت Mayer & Cie - پیشگام در تولید ماشین‌های گردباف
شرکت Mayer & Cie – پیشگام در تولید ماشین‌های گردباف

شرکت‌های زیر از تولید کنندگان معتبر ماشین‌های گردباف در دنیا هستند:

۱. شرکت Mayer & Cie

mayer-cie-kohan-journal
mayer-cie

این شرکت پیشگام در تولید ماشین‌های گردباف در سال ۱۹۰۵ در آلمان تاسیس شد. این شرکت برای اولین بار ایده‌ی تشکیل حلقه به روش نسبی را به صورت تجاری با نام Relanit به بازار عرضه کرد. امروزه بیش از ۵۰ هزار ماشین گردباف تولید این شرکت در سراسر دنیا در حال کار است.

۲. شرکت Terrot

Terrot
Terrot

این شرکت معتبر المانی در تولید ماشین‌های گردباف در سال ۱۸۶۲ توسط Charles Terrot تاسیس شد. از ایده‌های این شرکت روش جدیدی برای انتخاب سوزن‌ها در ماشین ژاکارد و بافت پارچه‌های چندلایه برروی ماشین‌های گردباف است.

۳. شرکت Monarch

monarch-logo
monarch

این شرکت انگلیسی در سال ۱۹۶۱ تاسیس شد. Monarch نیز از شرکت‌های موفق در زمینه‌ی تولید ماشین‌های گردباف است. ارئه‌ی فناوری Z در ماشین‌های یکروسیلندر از ایده‌های این شرکت است.

۴. شرکت Orizio

Orizio
Orizio

این شرکت ایتالیایی در سال ۱۹۵۷ توسط Paolo Orizio تاسیس شد. از این شرکت تاکنون بیش از ۳۵هزار ماشین گردباف در حدود ۷۳ کشور جهان نصب شده است. این شرکت ماشین‌های مختلفی را از قطر کوچک تا بزرگ به بازار عرضه می‌کند.

۵. شرکت Jumberca 

jumberca
jumberca

این شرکت اسپانیایی در سال ۱۹۶۳ تاسیس شد و تاکنون بیش از ۲۰ هزار ماشین گردباف از این شرکت در کشورهای مختلف جهان نصب شده است.

۶. شرکت Vignoni

vignoni
vignoni

این شرکت در سال ۱۹۸۲ در ایتالیا ثبت و تاسیس شد و صاحب بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینه‌ی تولید ماشین‌های گردباف با قطر بزرگ است. از ایده‌های این شرکت ایجاد یک سیستم برداشت باز پارچه است که مستقل از مکانیزم حرکت سیلندر بوده و برای جلوگیری از ایجاد پدیده‌ی کجی حلقه برروی ماشین‌های یکروسیلندر بکار می‌رود.

۷. Pai Lumg و Jiunn Long :

از شرکت‌های تایوانی تولیدکننده‌ی ماشین‌های گردباف می‌توان به Pai Lumg و Jiunn Long اشاره کرد؛ که به ترتیب در سال‌های ۱۹۷۷ و ۱۹۸۹ تاسیس شده‌اند.

۸. شرکت جولا :

دستگاه‌های بافندگی جولا در کارخانه‌ای چینی تایوانی طراحی و تولید می‌گردند.

شرکت آراز نماینده‌ی فروش این دستگاه‌ها در ایران، با توجه به سابقه‌ی خود در حوزه‌ی تامین ماشین‌آلات گردباف، در فرایند طراحی این ماشین‌ها برای کیفیت بخشی به محصول، بسیاری از نکات مورد پسند بافندگان ایرانی را به مهندسین کارخانه یادآور شده تا بتواند در کنار قیمت رقابتی و قابل صرفه، نمونه‌ای منحصر به فرد و با کیفیتی بی نظیر را در شرایطی مناسب به بافندگان ایرانی عرضه نماید.

 

بافندگی تاری پودی

به طورکلی این نوع از پارچه از درگیری نخ‌های تار و پود با زاویه‌ی ۹۰ درجه نسبت به همدیگر تشکیل می‌شود. نخ تار از چله به ماشین تغذیه می‌شود و نخ پود از روی بوبین‌های کنار ماشین باز می‌شود و توسط عامل پودگذار درون ساختار پارچه قرار می‌گیرد.

فرایند بافندگی تاری پودی شامل ۳ عملیات اصلی و ۲ عملیات فرعی است. عملیات اصلی بافت عبارتند از: تشکیلِ دهنه، پودگذاری و دفتین زدن. عملیات فرعی نیز عبارتند از: باز شدن نخ‌های تار از روی چله و جمع‌آوری پارچه‌ی بافته شده.

انواع ماشین‌های بافندگی تاری پودی را می‌توان طبق دو فاکتور نحوه‌ی تشکیل دهنه و نوع مکانیزم پودگذاری مورد بررسی قرار داد.

دسته بندی ماشین‌های بافندگی تاری پودی براساس مکانیزم‌های تشکیلِ دهنه‌ی متفاوت

۱. مکانیزم میل لنگ (۴ محوری)

این مکانیزم ساده‌ترین مکانیزم تشکیل دهنه است. در این مکانیزم حرکت دورانی لنگ تبدیل به حرکت نوسانی برای وردهای ماشین می‌شود. در نتیجع در مکانیزم ۴ محوری توقفی برای وردها وجود ندارد و نمی‌توانیم طرح بافت‌های متنوع روی ماشین داشته باشیم. این مکانیزم عمومیت زیادی ندارد و بسیار بسیار محدود است. می‌توان برای تولید یک پارچه‌ی خاص این مکانیزم را طراحی و تولید کرد.

۲. مکانیزم بادامک

در این مکانیزم برای حرکت وردها از یک بادامک استفاده می‌شود. هر بادامک دارای یک پیرو است که تحت تاثیر طراحی بادامک حرکت می‌کند. حرکت پیرو نیز توسط یک سری بازو به ورد منتقل می‌شود و باعث حرکت وردها به سمت بالا و پایین می‌شود.

در این مکانیزم از بادامک‌های دوبل و بادامک‌های شیاردار استفاده می‌شود که امروزه استفاده از بادامک‌های شیاردار متداول‌تر است.

راپورت تاری و راپورت پودی پارچه‌ی بافته شده تحت مکانیزم بادامک دارای محدودیت‌هایی است. تعداد بادامک‌ها راپورت تاری را مشخص می‌کند و از آن‌جایی که حداکثر تعداد بادامکی که می‌توانند در کنارهم قرار بگیرند ۱۴ است؛ پس راپورت تاری نیز حداکثر عدد ۱۴ خواهد بود.

تعداد تقسیمات روی هر بادامک نیز راپورت پودی را مشخص می‌کند. امروزه حداکثر تقسیمات بادامک ۱۰ الی ۱۱ قسمت است؛ پس راپورت پودی پارچه نیز ۱۰ الی ۱۱ خواهدبود.

از مزایای این مکانیزم می‌توان به ارزان‌تر بودن آن نسبت به مکانیزم‌های دابی و ژاکارد اشاره کرد. همچنین این مکانیزم برای بافت پارچه‌های سنگین و پارچه‌های ساده یک گزینه‌ی مناسب است.

۳. مکانیزم دابی

دابی یک جعبه است که کنار ماشین قرار می‌گیرد. در این مکانیزم هم خروجی دابی توسط یک سری از میله‌ها و اتصالات به وردهای ماشین منتقل می‌شود.

دابی‌ها پیچیده‌ترین مکانیزم‌های تشکیل دهنه هستند. این مکانیزم‌ها به اندازه‌ی بادامک در راپورت تاری و پودی محدود نیستند. در نتیجه تولیدکنندگان با استفاده از این مکانیزم می‌توانند پارچه‌هایی با طول و عرض بزرگتری را تولید کنند. حداکثر راپورت تاری برای این ماشین‌ها ۲۰ الی ۲۴ است و راپورت پودی نیز در این ماشین‌ها محدودیتی ندارد.

۴. مکانیزم ژاکارد

مکانیزم تشکیل دهنه‌ی ژاکارد در بالای وردهای ماشین قرار می‌گیرد و می‌تواند هر نخ تار را به صورت جداگانه کنترل کند. با استفاده از این مکانیزم محدودیت راپورت تاری در ماشین‌های بافندگی نیز حل می‌شود؛ به طوری‌که حداکثر راپورت تاری در این ماشین‌ها به اندازه‌ی تعداد نخ‌های تاری است که روی ماشین وجود دارند. راپورت پودی نیز در این ماشین محدودیتی نخواهد داشت .

ماشین‌هایی که از مکانیزم ژاکارد استفاده می‌کنند پیچیدگی کمتری نسبت به مکانیزم دابی دارند. اما قیمت ماشین‌هایی که از این مکانیزم استفاده می‌کنند به اندازه‌ی قابل توجهی بیش از سایر ماشین‌ها است.

۵. مکانیزم تشکیل دهنه‌ی الکترونیکی

تشکیل دهنه‌ی الکترونیکی جدیدترین مکانیزم تشکیل دهنه استکه توسط شرکت تویوتای ژاپن تولید و به بازار عرضه شد. در این سیستم برای هر ورد ماشین یک سیستم خارج از مرکز طراحی شده ایت. برای هرکدام از این سیستم‌های خارج از مرکز نیز یک موتور دور متغیر وجود دراد که کاملا قابل کنترل و برنامه ریزی است.

در این ماشین‌ها کنترل حرکت ورد و تایمینگ آن بسیار دقیق‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود. راپورت پودی نیز کامل‌تر خواهد شد.

دسته بندی ماشین‌های بافندگی تاری پودی براساس مکانیزم‌های پودگذاری متفاوت 

۱. ماشین بافندگی با ماکو 

در این ماشین‌ها نخ پود روی یک ماسوره پیچیده می‌شود. ابن ماسوره درون ماکو قرار می‌گیرد و عرض ماشین بافندگب را طی می‌کند. حرکت ماکو در عرض ماشین توسط قطعه‌ای تحت عنوان چوب ضربه تامین می‌شود.

۲. ماشین بافندگی بدون ماکو

در این ماشین‌ها برای انتقال نخ پود در عرض ماشین از ماکو استفاده نمی‌شود. این ماشین‌ها براساس عامل پودگذاری که در آن‌ها استفاده می‌شود به صورت زیر دسته بندی می‌شوند:

• پروژکتایل

پروژکتایل قطعه‌ای شبیه به ماکو ایت که عرض ماشین را طی می‌کند و عملیات پودگذاری را انجام می‌دهد. تفاوت این قطعه با ماکو این است که نخ پود خارج از این قطعه قرار می‌گیرد.

عاملی که حرکت پروژکتایل را فراهم می‌کند قطعه ای تحت عنوان torshenbar است. از دیگر تفاوت‌های پروژکتایل با ماکو این است که، انتقال حرکت به پروژکتایل ضربه‌ای نیست. پروژکتایل در قسمتی از عرض پارچه حمل می‌شود و سپس رها می‌شود و به حرکتش ادامه می‌دهد. این فناوری توسط شرکت سوییسی سولزر طراحی و به بازار عرضه شد.

• راپیر

در ماشین‌های راپیری نخ پود توسط نیزه یا تسمه‌هایی عرض ماشین را طی می‌کند. به این صورت که یک نیزه یا تسمه را تا نیمه‌ی مسیر حمل می‌کند و در میانه‌ی مسیر آن را به تسمهیا نیزه‌ی دیگر تحویل می‌دهد. این مکانیزم توسط سرکت ایتالیایی سومت طراحی و به بازار عرضه شد.

• ایرجت

در این ماشین‌ها سیستم پودگذار فیزیکی حذف شده و به جای آن از تونل هوا همراه با فشار هوا استفاده می‌شود. شرکت‌های تویوتا، پیکانول، آیتما و سودوکوما تولید کننده‌ی این ماشین‌ها هستند.

مشکلی که در این ماشین‌ها وجود دارد این است که ممکن است به دلیل فشار هوای زیاد ساختار نخ ازهم باز شود. همچنین نخ‌های سنگین نیز با این هوای فشرده همراه نخواهند شد.

• واترجت

ماشین‌های واترجت یا جت آب، نخ را به وسیله‌ی یک سیال که در این جا آب است به حرکت در می‌آورند. استفاده از این ماشین‌ها سبب می‌شود که دو مشکل ذکر شده در ماشین‌های ایرجت بوجود نیایند.

 

معرفی شرکت‌های تولید کننده‌ی ماشین‌های بافندگی تاری پودی و محصولات آن‌ها

ماشین بافندگی OmniPlus-i-4-D-190 پیکانول
ماشین بافندگی OmniPlus-i-4-D-190 پیکانول

۱. شرکت پیکانول

شرکت پیکانول به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مطرح‌تریم تولید کنندگان ماشین‌آلات صنعت نساجی در دنیا به شمار می‌رود. این شرکت با تولید انواع ماشین‌آلات ریسندگی و بافندگی توانسته است در این صنعت به عنوان یک شرکت پیشرو در جهان شناخته شده باشد.

این شرکت دستگاه‌های بافندگی را به کارختنجات نساجی در سراسر جهان عرضه می‌کند. همچنین خدماتی همچون نصب، راه‌اندازی و عکسبرداری، خدمات پس از فروش (قطعات یدکی و لوازم جانبی) و آموزش را ارائه می‌دهد.

امروزه در حدود ۲۶۰۰ کارخانه بافندگی در سراسر جهان از ماشین‌آلات شرکت پیکانول استفاده می‌کنند که در از کل بیش از ۱۷۵ هزار دستگاه بافندگی استفاده می‌کنند. پیکانول از سال ۱۹۳۶ به عنوان توسعه دهنده و تولید کننده‌ی ماشین‌های بافندگی نقش پیشگام را بازی کرده است.

از زمان شروع به کار این شرکت، پیکانول به وظیفه‌ی اصلی خود که توسعه و مونتاژ دستگاه‌های بافندگی با فناوری بالا و پیشرفته است، متعهد بوده است. تجربه‌ای که پس از تولید ۳۶۰ هزار دستگاه جمع‌آوری کرده است، بهترین اطمینان را به مشتریانش می‌دهد که هنگام انتخاب آن‌ها، پیکانول را از جمله بهترین ماشین‌آلات بافندگی بشناسند.

این شرکت در کنار دفتر مرکزی Ypres (بلژیک)، امکانات تولیدی و نمایندگانی در آسیا و اروپا دارد که با شبکه خدمات و فروش جهانی آن در ارتباط است. تمامی نمایندگان در Picanol متعهد به ارائه‌ی خدمات به مشتریان برجسته هستند. سطح استثنایی از کیفیتی که پیکانول به آن مشهور است، ارزش بالایی دارد و تحویل سریع برای رفع نیازهای مشتریان را برآورده کرده است.

مدل‌های مختلف ماشین‌آلات پیکانول:

• icanol OMNI plus Summum

شرکت پیکانول با معرفی این ماشین بافندگی، نسل جدید ماشین‌های ایرجت خود را معرفی نمود. این ماشین آمیزه‌ای از آخرین تکنولوژی موجود و ۳۰ سال تجربه‌ی این شرکت در تولید ماشین‌های ایرجت می‌باشد. بسته نرم‌افزاری کاملا الکترونیکی جدید و سیستم پودگذاری جدید، تلفیقی از هنر و صنعت را به‌ همراه داشته است. نرم افزار Picanol BlueBox، جدیدترین نرم‌افزاری است که برای ماشین‌های بافندگی پیکانول معرفی شده است. از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به عملکرد برتر ریزپردازنده‌ها و ظرفیت حافظه‌ی بالای آن دانست که می‌توان پیچیده‌ترین طرح بافت‌ها را نیز تولید نمود. سیستم پودگذاری جدید با رگلاتورهای فشاری الکترونیکی به همراه مخزن مجزا برای هر کانال بافندگی، مزایای زیادی را در زمینه‌ی انعطاف پذیری و کاربر دوست بودن به همراه می‌آورد. بسته‌ی نرم‌افزاری جدید بالاترین میزان کارایی را به همراه خواهد داشت. واضح است که مزایا و محسنات مرسوم ماشین‌آلات پیکانول اعم از استحکام بالا، انعطاف‌پذیری، تطبیق پذیری در طرح و رنگ و بهره‌وری، در این ماشین نیز وجود دارد.

 

• Picanol OMNI plus 800

این ماشین بگونه‌ای طراحی گردیده است که بیشترین سودآوری را در میان ماشین‌های ایرجت به همراه داشته باشد. تمام تجهیزات این ماشین به‌گونه‌ای بهینه‌سازی شده‌اند که سرعت تولید بی‌نظیر، تعمیر و نگه‌داری کم و بیشترین سودآوری را به همراه داشته باشد. همچنین این ماشین به‌گونه‌ای طراحی گردیده است که پارچه‌های تولیدی، بیشترین کیفیت ممکن را داشته باشد.

مزایا:

• مجهز به کاهش عرض سیمتریک استاندارد

• طراحی جدید نازل‌ها و پمپ‌ها جهت دستیابی به بهترین عملکرد

• قابلیت تغییر طرح تنها در ۳۰ دقیقه

• قابلیت پودگذاری در ۸ رنگ و نوع مختلف نخ

• تغییرات سریع و آسان

• انعطاف‌پذیری بالا جهت کار با سیستم‌های دابی، بادامکی و ژاکارد

• تعویض چله نخ و رول پارچه بدون احتیاج به ابزار خاص.

 

• Picanol TERRY plus 800

ماشین ایرجت بافندگی پارچه‌های حوله‌ای. این ماشین بر اساس کارایی بالای OMNI plus 800 طراحی و تولید شده است. این ماشین به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت تولید طرح‌های خلاقانه را در حین کیفیت بالای محصول داشته باشد. همچنین طراحی آن به‌گونه‌ای است که زمان از کارفتادگی ماشین به حداقل و صرفه‌جویی در انرژی آن به بیشترین میزان ممکن برسد. این ماشین قابلیت تولید پارچه با استفاده از نخ‌های فیلامنتی و ریسیده شده و دیگر نخ‌های فانتزی همچون شانل را در ۸ رنگ و طرح مختلف دارد. برای این ماشین شانه در عرض ۲۰۰، ۲۳۰، ۲۶۰، ۳۰۰ و ۳۴۰ سانتی‌متر تعبیه شده است.

 

• Picanol OptiMax

این ماشین از مکانیزم پودگذاری راپیری بهره‌ می‌برد. اگر هدف شما تولیدات متنوع و با متراژ زیاد است، این ماشین که بر اساس نیازهای آینده تامین شده است، می‌تواند ارزش افزوده‌ی واقعی را برای شما به همراه داشته باشد.

مزایا:

• قابلیت پودگذاری در ۱۲ رنگ

• دارای رابط کاربری الکترونیکی

• شانه در عرض ۱۹۰، ۲۱۰، ۲۲۰، ۲۳۰، ۲۵۰، ۳۰۰، ۳۲۰، ۳۴۰، ۳۶۰، ۳۸۰، ۴۰۰، ۴۳۰، ۴۶۰ و۵۴۰ سانتی‌متر

• تغییرات آسوده

 

• Picanol GT-Max

این ماشین نیز از مکانیزم پودگذاری راپیری و سیستم کنترل و مونیتورینگ الکترونیکی استفاده می‌نماید. این ماشین بافندگی جهت بازگرداندن سرمایه در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی شده است. پارچه تولیدی توسط این ماشین دارای کیفیت بسیار بالا است. همچنین این ماشین در رده ماشین‌های با کمترین میزان مصرف انرژی جای دارد که امکان تولید ایده‌های خلاقانه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما می دهد.

مزایا:

• سیکل پودگذاری با سرعت بسیار بالا

• پودگذاری در ۱۲ رنگ

• شانه در عرض ۱۹۰، ۲۲۰ و ۳۴۰ سانتی‌متر

• رابط کاربری الکترونیکی

 

شرکت آیتما سولتکس (سولزر):

• ITEMA A9500

این ماشین که از سیستم پوگذاری ایرجت بهره می‌برد، از استانداردهای نوینی در زمینه‌ی بهره‌وری و سهولت کارکرد استفاده می‌کند. تولید پارچه باکیفیت همراه با کم‌ترین میزان هدر رفتگی هوا از مشخصه‌های بارز این ماشین است که از طراحی و هندسه خاص وردها سرچشمه می‌گیرد. این ماشین با نرم‌افزار جدید NCP و صفحه لمسی تمام رنگی همراه است که بصورت آنلاین با مرکز سرویس دهی شرکت ایتما در ارتباط است. این ماشین جهت پارچه‌های جین متوسط و سنگین بافت، بافت‌های رنگارنگ و پارچه‌های ملحفه‌ای مناسب است.

مزایا:

• بدنه بسیار مستحکم که باعث کاهش لرزش اجزا می‌شود

• نرم افزار قدرتمند تحت ویندوز همراه با صفحه لمسی تمام رنگی و قابلیت اتصال به اینترنت و اترنت

• طراحی و هندسه خاص وردها که هدر رفتن میزان هوا را به حداقل می‌رساند

 

• Sultex P7300HP

این ماشین از تکنولوژی پودگذاری پروژکتایل بهره می‌گیرد و پارچه‌های با کیفیتی تولید می‌نماید. بهره‌وری بالا، طراحی مطمئن و کارکرد آسان از ویژگی‌های این ماشین است که باعث می‌شود بازگشت سرمایه فوق‌العاده‌ای به همراه داشته باشد.

مزایا:

• مصرف انرژی بسیار پایین

• نداشتن هیچگونه ضایعات مواد اولیه

• هزینه نگه‌داری و سرویس بسیار کماطمینان و کارایی بالا

• بازگشت سرمایه

 

• ITEMA R9500

این ماشین از تکنولوژی پودگذاری راپیری استفاده می‌کند و عملکرد فوق‌العاده‌ای در میان ماشین‌های راپیری دارد. این ماشین نیز از نرم‌افزار NCP بهره می‌برد و تمام پارامترهای آن به سادگی تحت کنترل است. بدنه مقاوم آن باعث شده است که این ماشین حتی در سرعت‌های بسیار زیاد نیز لرزش نداشته باشد.

 

• . Sultex Alpha PGA

این ماشین نیز از سیستم راپیری بهره می‌برد و برای تولید طرح‌های متنوع بکار برده می‌شود. در این ماشین می‌توان از نخ‌های پود با نمره‌ها و جنس‌های متفاوت بصورت همزمان استفاده نمود. بالا بودن کارایی و تغییر آسان طرح‌ بافت از خصوصیات این ماشین است. به همین‌ خاطر این ماشین مناسب برای تولید منسوجات خانگی می‌باشد.

 

• Sultex Silver DT

این ماشین راپیری دارای تکنولوژی پیشرفته، قدرت طراحی فوق‌العاده و کارکرد آسان است که برای تولید پارچه‌های حوله‌ای با کیفیت بسیار مناسب است. هم‌چنین این ماشین کم‌ترین میزان صرفه‌جویی در مواد و سرعت بالای تولید دارد.

 

سخن پایانی: باتوجه به پیشرفت هایی که امروزه در زمینه ی تولید ماشین های بافندگی وجود دارد، تنوع مکانیزم ها و ماشین هایی که برای بافت پارچه های مختلف وجود دارد بسیار زیاد است. تولید کننده ها بایستی باتوجه به محصول تولیدی و بودجه شان دستگاه مناسب کارشان را انتخاب کنند.

طبیعی است که اگر محصول تولیدی پارچه های تریکو یا کشباف باشند بایستی به سراغ ماشین های حلقوی پودی بروید و بسته به میزان تولید و فضایی که در اختیار دارید ماشین موردنظرتان را انتخاب کنید. برای تولید پتو یا منسوجات خانگی بایستی به سراغ ماشین های حلقوی تاری بروید. و در نهایت برای تولید پارچه های تاری پودی معمول باتوجه به بودجه و تنوع محصولتان مکانیزم کارآمد برای ماشین را انتخاب نمایید.

کلمات کلیدی: بافندگی، ماشین¬آلات بافندگی، بافندگی حلقوی، بافندگی تاری-پودی

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×