اخبار نساجی

درخواستی برای ورود هواپیمای روسی نداشتیم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بابیان اینکه هیچگونه درخواستی از سوی ایرلاین‌ها برای ورود هواپیماهای روسی به کشور ارائه نشده است، گفت: رتبه بندی ایرلاینها از اردیبهشت ماه اجرایی می‌شود و شرکتهای هواپیمایی می‌توانند به‌صورت نامحدود از بانک مرکزی ارز دولتی دریافت کنند.

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، رضا نخجوانی در نشستی خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص ورود هواپیماهای روسی به ناوگان حمل و نقل هوایی ایران گفت: سازمان هواپیمایی درخواستهای ایرلاینها را بررسی می کند و اگر مورد موافقت قرار گیرد، اجازه ورود هواپیماها را صادر می کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: تاکنون هم درخواستی برای ورود هواپیماهای روسی به ناوگان حمل و نقل از سوی ایرلاینها به سازمان هواپیمایی ارائه نشده است.

وی با اشاره به تحریمهای بین المللی بر علیه صنعت هوایی ایران، گفت: سال گذشته برای صنعت هوایی کشور سال سختی بود؛ به ویژه اینکه کشورهای غربی فشارهای بیشتری را بر علیه ایران اعمال کردند تا ما را مجبور به دوری از انقلاب و نظام کنند.

وی افزود: اما این تحریمها باعث شد تا صنعت هوایی به سمت خودکفایی و توسعه حرکت کند و با بهره گیری از متخصصین داخلی و افراد باتجربه روشهای جدیدی را برای این مشکلات به وجود بیاورد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه علی رغم تمام فشارها صنعت هوایی ایران رشد کمی و کیفی قابل قبولی داشته است، اظهار داشت: در حال حاضر صنعت هوایی ایران در بخش غیرنظامی ۲۰۹ هواپیمای مسافری دارد که در نوروز امسال از نظر تعداد پرواز، شبکه پرواز و تعداد مسافر حمل شده رشد نشان می دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نخجوانی با اشاره به اینکه در نوروز امسال با افزایش رشد در ارائه خدمات مواجه بودیم، بیان کرد: بازرسان سازمان به طور گسترده در فرودگاهها مستقر بودند و بر خدمات رسانی شرکتها نظارت می کردند، همچنین اخذ مجوز از سازمان با بررسی های کارشناسی و رعایت قوانین و استانداردهای بین المللی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: امسال رشد زیادی در پروازها شاهد بودیم و سال گذشته هم تمامی عملیات حج تمتع در زمانی که طرف سعودی اعلام کرد که نمی تواند مسافران ما را حمل کند، از سوی ایرلاینهای داخلی انجام گرفت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه ایران در میان ۱۷۸ کشور دنیا دهمین رتبه ایکائو را به دست آورده است، گفت: چند تیم از کشورهای مختلف دنیا برای دریافت استانداردهای بین المللی از ایران درخواست کمک کردند که ما هم به تمام آنها پاسخ مثبت دادیم.

نخجوانی با بیان اینکه تمام چک دستگاههای ناوبری در کشور انجام می گیرد، گفت: تمام نیازهای فنی و عملیاتی ، کالیبراسیون و چک دستگاههای ناوبری در داخل سازمان و توسط متخصصین داخلی انجام می گیرد، همچنین رشد خوبی در فضای فرودگاهی و ترمیم باندهای فرودگاهی داشته ایم.

وی افزود: تمام شرکتهای هواپیمایی امروزه امور تعمیراتی خود را در داخل کشور انجام می دهند و عملیات پروازی در تمام فرودگاههای کشور توسط متخصصین داخلی انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تلاش داریم تا تمامی هواپیماها در داخل ثبت شوند تا از اقدامات داخلی بهره برداری کنند، گفت: رویکرد تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سال گذشته در سازمان ایجاد شده است و امیدواریم تمامی اهداف برای حمایت از کار و سرمایه ملی محقق شود.

نخجوانی تصریح کرد: ۴۳ فروند هواپیمای بوئینگ MD در داخل کشور وجود دارد که نیمی از آن به ثبت رسیده است، به این معنا که تمامی چک های سنگین و نیمه سنگین آن در داخل انجام می شود.

وی با اشاره به استفاده از خلبانهای ایرانی در پروازها، بیان کرد: به دنبال این هستیم تا در ۱۰۰ درصد پروازها از خلبان‌های ایرانی استفاده کنیم؛ به همین منظور سال گذشته دهها خلبان ایرانی آموزش دیده اند و مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه با تمهیدات اتخاذ شده شاهد افزایش کیفیت ایمنی در صنعت هوایی کشور هستیم، گفت: نوروز امسال از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین مجموع مسافران پروازهای داخلی و بین المللی از ۹۸۲ هزار و ۲۸۸ نفر به یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر رسید که رشد ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

نخجوانی با بیان اینکه در نوروز سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۲ پرواز داخلی انجام گرفته است، گفت: در سال ۹۱ این رقم به ۱۴ هزار و ۱۰۶ پرواز رسیده که بیانگر رشد ۸ درصدی در تعداد پروازهاست.

وی با اشاره به پروازهای عبوری، اظهار داشت: روزانه حدود ۴۰۰ پرواز از آسمان ایران عبور می کنند که در نوروز ۹۰ این رقم ۱۲ هزار و ۵۴۰ پرواز بود که در نوروز امسال به ۱۳ هزار و ۶۱۳ پرواز رسید که رشد ۸.۵ درصدی را نشان می دهد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: مجموع نشست و برخاستهای بین المللی در فرودگاهها ۶ هزار و ۳۲۳ پرواز بوده که نسبت به نوروز سال گذشته ۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

نخجوانی تصریح کرد: مجموع پروازهای داخلی و بین المللی در سال ۹۱ ، ۲۰ هزار و ۴۲۹ پرواز بوده است و رشد پروازهای داخلی و خارجی و عبوری به نسبت سال ۹۰ ، ۲۵ درصد رشد پروازها را شاهد بودیم.

وی تعداد مسافران جابه جا شده از فرودگاه مهرآباد را ۶۳۸ هزار و ۴۷ مسافر عنوان کرد و گفت: فرودگاه امام خمینی (ره) پرترافیک ترین فرودگاه در سفرهای بین المللی با ۳۵۹ هزار پرواز بود، همچنین در فرودگاه کیش تعداد پروازهای روزانه در عید امسال حتی تا ۱۴۰ پرواز هم رسیده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد مسافران بین المللی در سال ۹۰، ۲۵۶ هزار و ۷۱۰ نفر بوده است، گفت: امسال این رقم به ۲۴۳ هزار و ۸۷۴ مسافر رسید که با جمع آوری آمار شرکت های خارجی به بیشتر از این رقم هم خواهد رسید.

نخجوانی در خصوص رتبه بندی شرکتهای هواپیمایی اظهار داشت: رتبه بندی شرکتها از اردیبهشت ماه امسال اعمال می شود که مجموعه ای از توانمندی های فنی، زیرساختی، عملیاتی، عمر ناوگان و نحوه خدمات رسانی به مسافران از ملاک های این رتبه بندی است.

وی افزود: رتبه بندی ها در فواصل دو ماه یک بار تجدید ارزیابی شده و اطلاع رسانی می شوند و طبیعتا شرکتهای هواپیمایی هم باید تلاش کنند تا رتبه خود را افزایش دهند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اهمیت رتبه بندی از این بابت است که بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه در سال ۹۲ باید آزادسازی نرخ بلیت هواپیما انجام گیرد و در سال ۹۱ هم متنوع سازی نرخ بلیت اجرایی شود که به این منظور زمینه سازی اجرای این قوانین باید صورت گیرد.

نخجوانی با بیان اینکه ارتقای ناوگان حمل و نقل و کاهش عمر ناوگان از برنامه های سازمان است، گفت: برنامه ما این است تا ۲۰ تا ۲۵ فروند با متوسط عمر بیشتر جایگزین هواپیماهای دیگر شوند ضمن اینکه هم اکنون متوسط عمر ناوگان ۲۰ تا ۲۱ سال است.

وی با بیان اینکه متوسط تاخیر پروازی در سال ۹۱ ، ۲۲ دقیقه بوده است، گفت: در سال گذشته این رقم ۲۴ دقیقه بود که رشد خوبی را نشان می دهد.

نخجوانی در خصوص تامین منابع ارزی شرکت هواپیمایی گفت: به درخواست سازمان هواپیمایی وزیر نامه ای را به بانک مرکزی فرستاد که بر آن اساس مقرر شده ماهیانه ۵۰ میلیون دلار به ایرلاین ها با نرخ ۱۲۲۶ تومان ارز داده شود که البته این رقم پس از آن به ۷۰ میلیون دلار و هم اکنون هم بدون محدودیت به ایرلاین ها ارز داده می شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مرحله دوم تامین ارز ایرلاین‌ها آغاز شده است، گفت: ایرلاین ها با در دست داشتن مدارک و اسناد به بانک عامل مراجعه می کنند و ارز مورد نیاز خود را در هر ماه تهیه می کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×