اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌ها

کاشان ۳۳ میلیون دلار فرش ماشینی صادر کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس اداره صمت کاشان از تسهیل در ثبت سفارش واحدهای تولیدی فرش این شهرستان خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۳۳ میلیون دلار فرش ماشینی از کاشان صادر شده است.

مجید برازنده صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته کاشان ۲۲۷ میلیون دلار صادرات داشته است اظهار داشت: از این میزان نزدیک به ۱۲۳ میلیون دلار آن مربوط به صادرات فرش بوده است که نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد صادرات کاشان از فرش ماشینی بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار گمرک در شش ماهه نخست سال جاری حدود ۱۲۸ میلیون دلار صادرات از کاشان صورت گرفته است، افزود: از این میزان صادرات ۳۳ میلیون دلار آن مربوط به فرش است اما باید در نظر داشت که رونق فرش در نیمه دوم سال بیشتر است و بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش صادرات فرش را داشته باشیم.

رئیس اداره صمت کاشان ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان و همایش توسعه صادرات پیش از برپایی نمایشگاه عنوان کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در کاشان با مجوز مرکز سازمان توسعه تجارت برپا می‌شود و فرصت خوبی است که ظرفیت‌های منطقه کاشان مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در همایش توسعه صادرات از دیدگاه‌های اساتید و تجارب صادرکنندگان بهره‌مندی صورت می‌پذیرد، گفت: در زمینه صادرات کارهای بسیار زیادی صورت گرفته که جای تقدیر دارد و امید است این همایش و نمایشگاه ملی فرش بتواند زمینه‌ساز رونق صادرات و افزایش آن در منطقه کاشان باشد.

برازنده از تسهیل در ثبت سفارش واحدهای تولیدی فرش برای تامین مواد اولیه و مد نظر قرار دادن مشوق‌های تولید در منطقه کاشان خبر داد و تصریح کرد: اداره صمت به عنوان نهادی خدمتگزار تمام تلاش خود را در برطرف کردن مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی به‌کار گرفته است و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×