اخبار فرش ماشینی

کاشی فرش ها چه هستند؟

کاشی فرش ها در واقع قطعات بریده شده و اغلب به شکل مربع از کفپوش هستند که با در کنار هم قرار دادن آنها میتوان محیط مورد نظر را مفروش کرد.
کاشی فرش ها معمولا نصب آسانی دارند و نیاز به چسب ندارند و قابل نصب در تمام محیط های خانگی و اداری هستند.
کاشی فرش ها عمدتا از الیاف نایلون ساخته میشوند اما در مواردی از مواد طبیعی و ارگانیک مانند پشم و همپ نیز در تهیه آنها استفاده میشود. پشت کاشی فرش ها نیز معمولا از یک جنس مقاوم با دوام و ضد آب ساخته میشود.‏
در مقایسه با کاشی فرش ها فکر کردن به نصب کاشی های سرامیک و یا کفپوش های لمینیت بسیار خسته کننده و عذاب آور است .

کاشی فرش ها به راحتی قابل جابجایی هستند

از مزایای آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
اولا این که شما اصلا نیازی به پرداخت هزینه فردی که کفپوش را نصب کند ندارید و توسط خود شما به راحتی قابل نصب خواهد بود.
دوما هزینه زیادی را بابت جابجایی و انتقال آن نمی پردازید و خودتان میتوانید آن را حمل و نقل کنید .
سوما نیاز به زیر سازی ندارید و میتوانید به راحتی آن را بر روی سطوح سیمان ، کاشی و یا لمینیت قرار دهید .
چهارما اگر بخشی از کاشی فرش شما کثیف شد یا آسیب دید نگران نباشید چون کل فرش را از دست ندادید ! فقط کافی است قسمت آسیب دیده را بردارید و یک قسمت جدید را جایگزین کنید. بعدا قطعه آسیب دیده را تمیز کنید تا آماده شود .‏
پنجم ،در مواردی که نیاز به تغییر دکوراسیون ناگهانی یا جدید دارید میتوانید آنها را در عرض یک چشم به هم زدن جمع کنید .
و در آخر اینکه کاشی فرش ها همیشه به راحتی قابل حمل هستند پس اگر دفعاتی که منزل یا آپارتمان خود را عوض می کنید زیاد است نگران نباشید، میتوانید به راحتی آنها را به محل جدید ببرید.

نگهداری از کاشی فرش ها:
نگهداری از کاشی فرش ها بسیار ساده است .کشیدن جارو برقی به طور هفتگی یا روزانه یکی از راههای معمول تمیز کردن آنهاست.
همچنین اگر به طور اتفاقی مایعات بر روی کاشی فرش شما ریخت  ابتدا باید با یک کهنه یا دستمال کاغذی آب آن را جمع آوری کنید و بعد کاشی فرش را از جای خود در آورده و در حیاط یا حمام کاملا بشویید. دقت کنید که اگر قبل از خشک کردن و کشیدن مایع با دستمال کاغذی و یا کهنه جاذب آب آن را از جا بردارید قطعات کناری آن هم کثیف خواهد شد چون پشت آن عایق است و آب را عبور نمیدهد و خود الیاف و پرزها هم قابلیت جذب آب زیادی ندارند پس به این نکته توجه کنید. سپس برای از بین بردن لکه ها از اسفنج و مواد شوینده ضعیف استفاده کنید و سپس اجازه دهید تا خشک شود. اما اگر لکه بسیار شدید بود و یا سوختگی در سطح آن رخ داده بود همیشه  داشتن چند کاشی فرش ذخیره در انبار خیال شما را کاملا راحت میکند.

هزینه ها :
هزینه های مربوط به لمینیت در هر متر مربع بالاست و این مطلب راجع به کاشی های سرامیکی نیز همین طور است. همچنین برای این نوع کفپوش ها شما مجبور هستید تعداد زیادی مواد اضافی هم بخرید مانند چسب، سیمان و… اما در خرید کاشی فرش ها شما هیچ وسیله جانبی نیاز ندارید و هیچ هزینه ی اضافی را بابت چسب و… و هزینه نیروی کار برای نصب نمی پردازید.
کاشی فرش ها هر روزه مورد استقبال بیشتری در جهان قرار میگیرند همچنانکه در سالهای اخیر رشد مصرف انها زیاد بوده و هر روز هم مصرف جدیدی برای انها ارائه میشود.
_ یکی از کاربردهای خوب کاشی فرشها امروزه در اتاق خواب بچه هاست ،به این ترتیب که میتوان با قرار دادن قطعات مختلف در رنگهای مختلف طرح های زیبایی را طبق سلیقه بچه ها ایجاد کرد و هر از چند گاهی هم به انها چیدمان جدیدی داد.

زیبائی و سادگی کاشی فرش ها موجب رشد مصرف آنها شده است

تحریریه صنعت کهن
مطالب مرتبط با صنعت کفپوش را برای ما ارسال نمائید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×