اخبار فرش ماشینی

۱۱۹ هزار میلیارد تومان واگذاری‌ دولت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بررسی آمار واگذاری دولتی نشان از آن دارد که تا پایان نیمه دوم اردیبهشت ماه بالغ بر ۵۸ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال سهام به بخش غیردولتی واگذار شده است.

این گزارش نشان از آن دارد که کل آمار واگذاری‌های صورت گرفته به بخش غیر دولتی تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۲ بالغ بر ۵۶۴ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

از سوی دیگر کل واگذاری‌های صورت گرفته به نهادهای عمومی غیر دولتی بابت رد دیون بالغ بر ۲۸۵ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال بوده و این رقم با واگذاری یک هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال سهم به این بخش از ابتدای سال ۹۲ محقق شده است.

این گزارش از آمار واگذاری‌های صورت گرفته به تفکیک بازار عرضه هم نشان می‌دهد در سال ۹۲ بالغ بر ۴۱ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال سهم از طریق بورس واگذاری شده است و جمع کل واگذاری‌های صورت گرفته از طریق بورس بالغ بر ۷۳۵ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

در عین حال در مدت زمان یاد شده از ابتدای سال بالغ بر ۱۴ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال سهم از طریق فرابورس به بخش خصوصی واگذار شده است و جمع‌کل واگذاری‌های صورت گرفته از این طریق از سال ۸۴ تاکنون بالغ بر ۸۸ هزار و ۳۷ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

۹۵درصد واگذاری به روش بلوکی

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این مدت همچنین بالغ بر ۳۶۵ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال سهم که ۳۰ درصد از کل واگذاری‌ها را تشکیل می‌دهد از روش مزایده واگذار شده و این رقم با واگذاری ۳ هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال سهم از روش مزایده از ابتدای سال صورت گرفته است.
تفکیک حجم واگذاری‌ها هم حکایت از این دارد که طی سال ۸۴ تا نیمه اردیبهشت ماه امسال بالغ بر یک هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال از کل واگذاری‌ها به روش بلوکی بوده است و این رقم ۹۵ درصد از کل واگذاری‌ها را شامل می‌شود. به این ترتیب از ابتدای سال هم بالغ بر ۳۶ هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال سهم به روش بلوکی واگذار شده است.
آمار سازمان خصوصی‌سازی نشان می‌دهد از سال ۸۴ بالغ بر ۴۷ هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال سهم به روش تدریجی واگذار شده؛ رقمی که ۴ درصد کل واگذاری‌های خرد را شامل می‌شود.

۱۵ شرکت در سبد واگذاری‌های خردادماه

حجم واگذاری‌های دولتی تا مدت زمان یاد شده در شرایطی روی داد که طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان خصوصی سازی، سهام ۱۵ شرکت دولتی از طریق بورس، فرابورس و مزایده در سومین ماه امسال عرضه می‌شود.
بر اساس این گزارش، ۹ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۳۰۱ سهم شرکت مقره‌سازی ایران معادل ۴۲/۳۶ درصد به ارزش کل پایه ۱۶۴ میلیارد و ۶۶۴ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۵۷۳ ریال، ۴ هزار و ۸۲۵ سهم شرکت نساجی قائم‌شهر معادل ۴ هزار و ۸۲۵ سهم به ارزش کل پایه ۳۷۱ میلیارد و ۷۰۳ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۲۷۵ ریال و ۸ هزار و ۵۸۵ سهم شرکت فرآورده‌های غذایی و قند یاسوج معادل ۸۵/۸۵ درصد به ارزش کل پایه ۴۹۱ میلیارد و ۶۸۳ میلیون و ۵۵۴ هزار ریال از طریق فرابورس عرضه می‌شود.
همچنین ۱۰ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۸۲۰ سهم شرکت توسعه صنایع صادرات فارس معادل ۵۷۹/۴۰ درصد به ارزش کل پایه ۴۶۴ میلیارد و ۹۸۷ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۷۰۰ ریال، یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۳۶۷ سهم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی معادل ۱۰۰ درصد سهام به ارزش کل پایه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد و ۶۶۵ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۵۵۹ ریال و ۴۹۰ سهم شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه شهید عباسپور معادل ۴۹ درصد سهام به ارزش کل پایه ۴۱ میلیارد و ۳۰۸ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال در مدت یاد شده روی میز فرابورس می‌رود.

عرضه ۱۷ درصد فارس

۱۷ درصد از سهام هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم شامل چهار میلیارد و ۲۱۴ میلیون و ۶۴ هزار و ۳۷۰ سهم در سومین ماه سال‌جاری از طریق بورس واگذار خواهد شد.
افزون بر این، ۱۰۰ درصد ارزش نیروگاه شهید رجایی به ارزش کل پایه ۳۷ هزار و ۴۷ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال، ۴۹درصد سهام مدیریت تولید برق شهید رجایی شامل ۴۹۰۰ سهم به ارزش کل پایه ۱۳۹ میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۹۹۰ هزار ریال و ۱۰۰ درصد ارزش نیروگاه قائن به ارزش کل پایه ۷۰۱ میلیارد ریال در خرداد ماه امسال ماه از طریق مزایده واگذار می‌شود.
بلوک ۱۴/۱۶ درصدی سهام پتروشیمی زنجان شامل ۸۹ میلیون و ۸۰۰ هزار سهم هم به ارزش پایه هر سهم ۱۸۲۸ ریال و ارزش کل پایه ۱۶۴ میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال در فرابورس عرضه خواهد شد.
بر اساس ۸۸/۴۴ درصد سهام شرکت آباد راه گستر پارس شامل ۱۶ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۷۶۳ سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۵ هزار و ۹۴۱ ریال و ارزش کل پایه ۲۵۸ میلیارد و ۴۵ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۲۸۴ ریال هم در برنامه واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی در ماه جاری قرار دارد.

همچنین ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۲۰۰ سهم پتروشیمی تبریز معادل ۶۶/۵۵ درصد سهام این شرکت به ارزش پایه هر سهم ۴۰۷۶ ریال و ارزش کل پایه ۱۱ هزار و ۳۰۲ میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۲۰۰ ریال در فرابورس عرضه می‌شود.
این گزارش می‌افزاید: ۱۰۰ درصد سهام شرکت فرش ایران شامل ۲۵۷ میلیون و ۴۰ هزار سهم به ارزش پایه هر سهم ۵۴۹۳ ریال و ارزش کل پایه یک هزار و ۴۱۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال و ۱۰۰ درصد سهام شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران شامل ۶۲۰ سهم به ارزش کل پایه ۳۹۱ میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۴۶۰ ریال از طریق فرابورس واگذار خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×