اخبار نساجی

دلارهـای نفتی را به زخـم تولید بزنید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دلارهـای نفتی را به زخـم تولید بزنید

انتظار جامعه کارگری این است که دلارهای نفتی به جای آنکه صرف واردات شود به زخم تولید زده و گره کور کارخانجات تولیدی باز شود.

هادی ابوی ـ سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران سراسر کشور ـ با بیان این مطلب گفت: کارگران نمونه‌ بارز اقتصاد مقاومتی هستند و در شرایطی که کشور در تحریم قرار دارد و بعضا تاخیر در پرداخت دستمزد‌ها و معوقات مشاهده می‌شود، مقاومت اقتصادی آنها ارزشمند است.

وی یکی از مشخصه‌های بارز اقتصاد مقاومتی را کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی عنوان کرد و گفت: توقع ما از مسئولان کشور این است که بر روی درآمد‌های حاصل از فروش نفت در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند و درآمد‌ها و دلار‌های نفتی را حداقل به زخم تولید بزنند.

ابوی در عین حال با اشاره به مشکلات موجود در بسیاری از کارخانجات تولیدی گفت: در حال حاضر نقدینگی بزرگ‌ترین مشکل بنگاهها و کارخانجات تولیدی است ولی می‌توان با تزریق نقدینگی گره‌‌های کوچک آنها را باز کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران سراسر کشور افزود: متاسفانه از تحریم‌های خارجی برای خود یک غول بزرگ ساخته‌ایم، در حالی که باید از این تهدید‌ها به عنوان یک فرصت استفاده کرد و تولید ملی و داخلی را رونق بخشید.

وی خاطر نشان کرد: چرا کشوری که ۳۰ سال وارد‌کننده مواد اولیه بوده و برای راه افتادن چرخ خودروی داخلی‌اش قطعه خودرو وارد کرده نباید به سمت خودکفایی برود؟

ابوی متذکر شد: ۳۰ سال است که با تحریم‌های خارجی دست و پنجه نرم می کنیم و تا این لحظه‌ خللی در اراده مردم به وجود نیامده است بعد از این هم نخواهد آمد به شرط آنکه تصمیم‌گیری‌های مسئولان با نگاه کارشناسی به مسایل اقتصادی همراه باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×