اخبار فرش ماشینی

کارخانه بزرگ تولید الیاف کربن توسط وزارت دفاع به بهره برداری رسید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

کارخانه تولید الیاف کربن T-300 با ظرفیت ۱۵۰ تن در سال با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار دهقان در جریان افتتاح کارخانه تولید الیاف کربن T-300 در جمع خبرنگاران با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تولید مواد اولیه پیشرفته مورد نیاز صنایع تصریح کرد: افزایش تولید این محصول راهبردی علاوه بر تامین نیازهای صنایع دفاعی، بخش های عمده‌ای از نیازهای غیر نظامی کشور را تامین می کند.

 وزیر دفاع گفت: این کارخانه تولیدی که در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید در چارچوب اقتصاد مقاومتی و با سرمایه گذاری مشترک سازمان گسترش و نوسازی صنایع و وزارت دفاع  تاسیس شده است گام بلندی در راستای سرریز دانش و فناوری‌های دفاعی در عرصه تولیدات صنعتی کشور به شمار می‌رود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دهقان گفت: الیاف کربن در صنایعی همچون خودروسازی، سکوهای دریایی برای حفاری، استخراج نفت و گاز، واگن های  قطار، پره توربین های بادی، لوازم ورزشی مانند قایق و دوچرخه، مقاوم سازی بافت های فرسوده ساختمانی وتقویت بتن و مصالح ساختمانی کاربرد دارد.

وزیر دفاع در ادامه افزود: کلیه مراحل مطالعاتی، طراحی، ساخت و نصب تجهیزات و ماشین آلات این کارخانه  به صورت کاملا  بومی انجام شده است.

دهقان در پایان با تشکر ازدست اندرکاران این پروژه ملی بر تداوم و تقویت هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای پیشرفت کشور و تحقق برنامه های دولت تدبیر وامید و سند چشم انداز توسعه کشور نظیر اجرای چنین پروژه های مشترک تاکید کرد و افزود‌: این گونه اقدامات نقش مهمی در توسعه ملی و رشد اقتصادی و فناورانه کشور دارد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×