اخبار فرش ماشینی

کارخانه الیاف شیروان همچنان تعطیل است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو شورای اسلامی شهر شیروان با تاکید بر لزوم حل مشکل کارخانه الیاف این شهر گفت: مسئولان نباید وعده هایی بدهند که ضمانت اجرایی ندارد.

اسماعیل حسین پور  در بجنورد با بیان اینکه وعده مسئولان در راه اندازی کارخانه الیاف شهرستان شیروان عملی نشده عنوان کرد: قریب ۱۰ سال است که کارخانه الیاف شیروان که به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای دو هزار نفر کارمند و کارگر ایجاد شغل کرده بود تعطیل شده و کارگران فقط شاهد وعده های رنگین مسئولان بوده اند ولی تا کنون اقدام جدی و عملی برای رفع مشکل کارخانه الیاف شیروان صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: جوانان جویای کار در شیروان خواستار راه اندازی این کارخانه که بزرگترین واحد تولیدی الیاف شرق کشور است هستند.
عضو شورای اسلامی شهر شیروان گفت: عدم راه اندازی این کارخانه با نرخ بالای بیکاری در شیروان ارتباط دارد و محروم کردن بخشی از جمعیت جویای کار از اشتغال و رونق چرخه تولید است و عدم اقدام عملی در خصوص راه اندازی این واحد عظیم تولیدی مایه تاسف است و مردم از ادامه این روند و وعده های مسئولان خسته شده اند.

حسین پور با بیان اینکه ۶۷ درصد از سهام کارخانه الیاف به بخش خصوصی واگذار شده است و از آن پس به مرور کارخانه دچار رکود شده است عنوان کرد: مساحت ۱۴ هکتاری این کارخانه در محدوده شهر شیروان باعث دامن زدن به شایعه و شبهه تغییر کاربری آن شده است در حالیکه در شرایط فعلی به هیچ وجه با تغییر کاربری آن موافقت نمی شود و این موضوع مستلزم طرح در کمیسیونهای مختلف استانی است و قطعا با تغییر کاربری آن موافقتی صورت نخواهد گرفت.

وی با ابراز تاسف از اجرائی نشدن مصوبه سفر اول دولت به خراسان شمالی در مورد کارخانه ی الیاف اظهار داشت: مسئولان در صوت عدم تحقق یک مصوبه باید صادقانه اطلاع رسانی کنند.
وی از مسئولان استانی و شهرستانی خواست به وعده شان در خصوص راه اندازی کارخانه الیاف و اسفنج در محل فعلی یا شهرک صنعتی عمل کنند و اجازه ندهند بیش از این چنین کارخانه عظیمی فدای سوء مدیریتها شود.

شهرستان شیروان دومین شهر استان خراسان شمالی به لحاظ جمعیتی است که در فاصله ۶۰ کیلومتری بجنورد مرکز استان خراسان شمالی و در مسیر تردد زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه(ع) و قطب گردشگری شمال کشور قرار دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×