اخبار نساجی

کارت‌ بازرگانی تخصصی و ۵ ساله صادر شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 رئیس مجمع عالی واردات گفت: کارت بازرگانی باید به صورت تخصصی و در فواصل زمانی ۳ و ۵ ساله صادر شود.

محمد ‌حسین برخوردار در یک نشست خبری با تاکید بر تشکل‌گرایی در بدنه اقتصاد کشور اظهار داشت: وقتی دولت بزرگ می‌شود، امضای طلایی به وجود می‌آید و ترمز‌های زیادی در مسیر فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد. لذا برای رسیدن به اقتصاد آزاد باید تشکل‌گرایی تقویت شود.

وی افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد از واردات لوازم خانگی صد در صد واردات مواد سلولزی، ۸۰ درصد واردات مواد غذایی و ۸۰ درصد مواد آرایشی و بهداشتی توسط تشکل‌های زیر مجموعه واردات انجام می‌شود.

رئیس مجمع واردات در مورد وضعیت کالاهای اولویت دهم اظهار داشت: واردات لوازم خانگی، مبلمان، لوستر و کالاهایی نظیر وسایل استخر و سونا ارزبری بالا داشته و کالاهای مصرفی به حساب می‌آیند، لذا دولت باید از ابزارهای تعرفه‌ای برای حمایت از تولید داخل استفاده کند.

وی افزود: اما در مورد کالاهایی نظیر آرایشی، بهداشتی، غذایی و آی تی چون به طور مستقیم با سلامت خانواده‌ها در ارتباط است باید تعرفه یک برابری داشته باشد، تا به صورت رسمی و با رعایت استانداردها وارد کشور شود، چرا که افزایش تعرفه در شرایطی که تولید داخل مشابه وجود ندارد، باعث افزایش قاچاق می‌شود.

رئیس مجمع عالی واردات گفت: متاسفانه در کشور ما کالای خارجی را به کالای داخلی ترجیح می‌دهند، چرا که کارخانجات داخلی عمدتا به صورت دولتی اداره می‌شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در مورد تبلیغ کالاهای خارجی گفت: صدا و سیما قبل از تبلیغ کالاهای خارجی باید با انجمن‌های تخصصی مشورت کرده و هماهنگی لازم با آنها به عمل آورد.

برخوردار گفت: طرح شبنم طرح خوبی بود، اما اشکالات زیادی داشت و از وقتی که این طرح حذف شده است، قاچاق افزایش یافته است.

وی افزود: طرح شبنم باید به عنوان یک بازدارنده کالای قاچاق به کار می‌رفت اما وقتی که به سطح صنوف و توزیع آمد با فساد مواجه شد.

رئیس مجمع عالی واردات با بیان اینکه شامپوهای خارجی تقلبی در داخل کشور پر می‌شوند گفت: برندهای معروف برای حمایت از تولیدات خود باید در خصوص واردات کالاهای تقلبی و قاچاق اقدام کنند و اعلام کنند که چه کالاهایی مربوط به آنها است.

وی با تاکید بر لزوم تغییر قانون صدور کارت بازرگانی گفت: کارت‌های بازرگانی باید تخصصی شود به نحوی که وارد‌کننده چای نتواند میلگرد هم وارد کند، چرا که هرکدام از اینها تخصص لازم خود را لازم دارد.

برخوردار گفت: کارت‌های بازرگانی به جای آنکه یک ساله صادر شوند باید ۳ و ۵ ساله صادر شوند و دولت تمهیداتی را به وجود آورد، تا بازرگانان از کارت بازرگانی خودشان استفاده کنند.

وی افزود: سال آینده در اتاق بازرگانی تهران مجمع تولید‌کنندگان تشکیل می‌شود که هدف عمده آن ساماندهی و سیاستگذاری و حمایت از تولید داخل است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×