اخبار نساجی

نخستین خط مستقیم کانتینری چین ـ بندرگناوه راه اندازی شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نخستین خط مستقیم کانتینری چین ـ بندرگناوه ، روزسه شنبه درآیینی با حضور مسوولان این شهرستان راه اندازی شد.

مدیر هماهنگ کننده خط کانتینری چین به بندرگناوه در حاشیه آیین راه اندازی این خط در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: کاهش زمان ترانزیت، جلوگیری از هدررفت سرمایه و سوخت و رونق و پیشرفت روز افرون اقتصادی این شهرستان تجاری از اهداف عمده برقراری این خط بوده که از یک سال پیش در برنامه کاری قرار گرفت.

ˈفرهاد گیویانˈ افزود: تا قبل از راه اندازی این خط، محموله های کانتینری به گناوه باید ازطریق جبل علی امارات و بندرعباس تخلیه و مجدد بارگیری و به گناوه ترانزیت می شد که این روند مشکلات عدیده ای ازجمله طولانی شدن زمان ترانزیت و هزینه و خسارت بر کالاها و صاحبان آن وارد می کرد.

وی با بیان این که برای راه اندازی این خط ۸۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری شده است، گفت: تا قبل از راه اندازی این خط مدت زمان کالا از مقصد به مبدا ۴۵ روز طول می کشید که هم اینک به ۲۵ روز رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی بیان کرد: کشتی نخستین محموله کانتینری خط مستقیم چین به گناوه دارای حدود ۴۰ کانتینر ۴۰ و ۲۰ فوت است که عمده کالاهای آن شامل لوازم راه سازی، الکتروموتور، وسایل ورزشی و دوربین های پیشرفته تصویربرداری است.

گیویان گفت: برنامه ریزی برای بالابردن حجم ورودی کانتینر به بندر گناوه در دستور کار قرارگرفته و می کوشیم که ظرف یک سال آینده میزان کنونی به ۲۵۰ کانتینر در ماه افزایش یابد .

وی بیان کرد: باتوجه به عمق و عرض کم آبراه دریایی گناوه، هم اینک امکان ورود کشتی هایی باظرفیت ۶۰ تا ۸۰ کانتینر فراهم است که درصورت ایجاد زمینه های لازم ، سعی می کنیم که کشتی های بزرگ با ظرفیت بالا نیز دراین خط استفاده شود.

مدیر هماهنگ کننده خط کانتینری چین به بندرگناوه گفت: با راه اندازی این خط ، تجار زیادی از بندرهای شور تمایل خود را برای ترانزیت کالاهای خود در این مسیر اعلام کرده اند.

فرماندار گناوه هم دراین آیین بیان داشت: این شهرستان مستعد توسعه بیشتر و تبدیل به یکی از فعال ترین بندرهای تجاری منطقه است که با اتمام طرح توسعه اسکله، زمینه پهلوگیری کشتی های بزرگ تجاری دراین بندر فراهم خواهد شد.

عبدالنبی یوسفی با بیان این که توسعه تجارت دریایی نیازمند مشارکت بخش خصوصی است، از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری دراین بندر تجاری دعوت کرد.

وی با قدردانی از مدیران شرکت تعاونی بندرسازان برای راه اندازی نخستین خط مستقیم کانتینری چین ـ بندرگناوه گفت: ورود بندرها به صنعت کانتینری، ضرورت تداوم تجارت دریایی است.

معاون اداره کل بندر و دریانوردی شهرستان گناوه هم گفت:با توجه به شرایط فراهم شده، برنامه های بزرگی برای توسعه تجارت دریایی و حضور کانتینربرهای بزرگ تر دراسکله بندر گناوه درنظر گرفته شده است.

اسماعیلی پور افزود: توسعه و آسان سازی تجارت بازرگانان با کشورهای دیگر از مهمترین اهداف و برنامه های اداره کل بندر و دریانوردی شهرستان گناوه است.

بندرگناوه از بندرهای فعال تجاری استان بوشهر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×