اخبار نساجی

مهلت اعتبار ثبت سفارش واردات خودرو یک ساله شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران- هیات وزیران با اصلاح آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو، مهلت اعتبار ثبت سفارش واردات خودروهای مجاز را از ۶ماه به یک سال افزایش داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی ماده (۷) آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو را اصلاح کرد.

براساس این مصوبه، ورود انواع خودروهای سواری که از تاریخ تولید آنها بیش از سه سال گذشته باشد، ممنوع است.

همچنین نشان تجاری (برند) مدل و مشخصات اصلی خوردوهای قابل ورود در چهارچوب این آیین نامه که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می شود، برای مدت یک سال قابل ثبت سفارش است و پس از آن تا زمان اعلام نظر مجدد این وزارتخانه، سازمان حفاظت محیط زیست و موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مبنی بر اتمام اعتبار تاییدیه قبلی، ثبت سفارش واردات خودرو مربوط بلامانع است.

بر اساس این مصوبه، مصرف کنندگان نهایی خودروهای وارداتی بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و آیین نامه اجرایی آن مشمول دریافت خدمات زمان تعهد شده توسط شرکتهای نمایندگی خودروهای خارجی هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین کارکنان سفارتخانه ها و ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند با رعایت شرایط، حداقل دو سال اقامت در خارج از کشور، سپری شدن حداقل دو سال و حداکثر پنج سال از خروج خودرو، مطابقت خودرو از نظر شاسی، شماره موتور، مدل، تعداد سیلندر و سایر مشخصات با خودرو صادراتی، پرداخت حقوق ورودی قطعات خارجی به کار رفته در تولید خودروی صادراتی توسط وارد کننده، خودروهای سواری تولید داخل صادراتی را که در خارج از کشور خریداری شده است، صرفاً برای یک بار با استفاده از مفاد بند(ش) ماده (۱۱۹) قانون امور گمرکی به عنوان کالای برگشتی به کشور اعاده و ترخیص کنند.

براساس این مصوبه، کارکنان وزارت امور خارجه که به هر دلیل مجبور به ترک محل اقامت هستند، از شمول شرط دو سال اقامت (به تشخیص وزارت امور خارجه) معاف هستند.

محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری این مصوبه را برای اجرا ابلاغ کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×