اخبار فرش ماشینی

چینی ها بازار فرش در ایران را به دست گرفته اند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: چینی‌ها بخشی زیادی از بازار فرش ایران را گرفته‌اند و برای برون‌رفت از این مشکلات، چاره‌ای به‌غیر از صادرات فرش وجود ندارد.

محمود سلطانی‌زاده در اختتامیه نهمین المپیاد دانش‌آموزی و دانشجویی فرش دستباف ایران در کرمان گفت: رنگ‌های طبیعی بر اصالت فرش ایرانی می‌افزاید و فرش ایرانی تنها فرشی است که بر اثر شست‌وشو و پا خوردن با کیفیت‌تر می‌شود. فرش ایرانی ریشه در فرهنگ، تاریخ و اصالت ایرانی دارد که اشاعه، حفظ و انتقال آن به نسل‌های آینده از وظایف بزرگان و استادان فعال عرصه فرش و دانش‌آموزان و دانشجویان رشته فرش است.

به گزارش ایسنا، او با بیان اینکه در سال ۹۳ پنج جشنواره فرش و سه جشنواره فروش در استان کرمان برگزار شده است، گفت: برگزاری این المپیاد موجب ارتقای هنر با ارزش فرش و اشاعه آن در بین مردم و افزایش تولید باکیفیت خواهد شد. فرش کرمان، پردیس فرش ایران است. ۷۰ هزار بافنده فرش در استان کرمان وجود دارد که تاکنون ۴۰ هزار نفر آنها شناسایی و ۲۶ هزار نفر هم بیمه شده‌اند. کرمان قطب فرش کشور است، بنابراین نسبت به هنر فرش بسیار حساس هستیم و با وجود مشکلاتی که برای فرش پیش آمد، اما باید دوباره آن را به روزهای اوج بازگردانیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان یادآور شد: ایران از صادرکنندگان بزرگ فرش جهان بوده است ضمن اینکه در مناطق مختلف کشورمان که آب و هوای مطلوبی حاکم است شاهد تولید مواد اولیه بهتری برای تولید فرش هستیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×