اخبار نساجی

زمان اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها هنوز مشخص نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

زمان اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها هنوز مشخص نیست وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هر چند هنوز تصمیمی برای زمان اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها گرفته نشده اما قبل از اجرا اطلاع رسانی مناسب در خصوص آن انجام می شود.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، ‘سید شمس الدین حسینی’ در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما ، افزود: همانند مرحله اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بهترین زمان برای اجرای فاز دوم در نظر گرفته می شود تا آسیبی به مردم و بخش های مختلف وارد نشود.

وی با بیان آنکه، دولت مصمم به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها است ، اظهارداشت: پیشنهاد دولت در تنظیم بودجه برای هدفمند کردن یارانه ها با آنچه که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید متفاوت است و به همین دلیل مصوبه باید در ستاد هدفمند کردن یارانه ها با حضور رییس جمهور بررسی شود .

حسینی افزود: با بررسی های این ستاد چگونگی ، زمان و نحوه اجرا فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها مشخص و تصمیم گیری های لازم انجام می شود.

وی با بیان آنکه ، قانون هدفمند کردن یارانه ها در کوتاه مدت اثرات خود را نمایان کرده است،گفت: اگر این قانون اجرایی نمی شد میزان مصرف روزانه بنزین ۱۲۰ میلیون لیتر به ارزش ۲۲میلیارد دلار بود در حالی که هم اکنون میزان مصرف به ۶۰میلیون لیترکاهش یافته است.

** برنامه های سال حمایت از تولید ملی،کار سرمایه ایرانی

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص نام گذاری سال جاری گفت: نام گذاری سال های اخیر همواره معطوف به حوزه اقتصادی بوده و برای تحقق شعار سال جاری باید نظام منظم و منظومه ای ایجاد شود.

حسینی، در دستورکارقرارگرفتن الگوی مصرف و کار مضاعف برای افزایش بهره وری و تلاش جهاد گونه را برای تحقق اهداف اهداف سال جاری مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت نیز باید با انجام تکالیف خود نظیر تنوع تامین مالی و رفع مشکلات دیوانسالاری اداری اقداماتی را انجام دهد.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار نهادهای بین المللی معیار قدرت که نشاندهنده رفاه است در ایران هزار میلیارد دلار است وبر همین اساس ایران توانسته رتبه ۱۷ را در اقتصاد جهانی پس از کسب ، تثبیت کند.

سخنگوی اقتصادی دولت با تاکید بر اهمیت کسب ثروت مشروع ، توجه به نیروی کار و سرمایه ، تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف اقتصادی کشور بازار سرمایه در سال های اخیر عمق و وسعت یافته است.

حسینی ، تامین مالی از طریق بازار سرمایه ، جذب سرمایه گذاری خارجی از طریق بازار سرمایه ، تسهیل امور گمرکی و امور مالیاتی را از راهکار های وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تحقق شعار سال جاری اعلام کرد .

** بحران جهانی

وی در خصوص بحران جهانی نیز گفت: مشکلات بحران اقتصادی که از سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شده هنوز پا برجا است به نحوی که رشد های اقتصادی در اروپا منفی و نرخ های بیکاری رشد یافته است.

حسینی، بهره گیری نامناسب از ابزار های مشتقه و ثروت های بی پایه را دارای حباب است را از مشکلات اقتصاد جهانی دانست و افزود: تمرکز بیش از حد در اقتصادها منجر به افزایش مخاطرات اقتصادی می شود.

وی با انتقاد از نقش بانک جهانی و صندوق بین المللی پول گفت:درنهادهای مدیریتی اقتصاد جهان چون بانک جهانی و صندوق بین المللی باید تجدید نظر صورت گیرد.

** ارز

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به دغدغه برخی از تولید کنندگان پس از اختلالات ارزی گفت: با اقدامات انجام شده شاهد ثبات نسبی بر بازار ارز هستیم ضمن آنکه بر اساس سیاست دولت و بانک مرکزی نرخ ارز که هم اکنون حدود ۱۶۵۰ است با مکانیزم عرضه و تقاضا باید کاهش یابد.

وی گفت: برای بهبود وضعیت تخصیص ارز همکاری میان بانک مرکزی ، گمرک و سازمان توسعه تجارت ایجاد شده تا ارز پس از ثبت سفارش به مواد اولیه ضروری تخصیص یابد.

وی ، حجم واردات کشور در سال گذشته را ۶۲ میلیارد دلار اعلام کرد وگفت: از این رقم ۸۸ درصد مربوط به واردات مواد اولیه ، واسطه ای و سرمایه ای بوده است و اولویت واردات در بخش های مختلف متفاوت بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار نیز بانک مرکزی ۲۴میلیارددلار ارز را با نرخ هزار و ۲۲۶ تومان برای واردات مواد اولیه اختصاص می دهد و البته سال گذشته نیز واردات این مواد انجام شده بود اما دغدغه ای برای تامین ارز آنها نبود.

وی با تاکید بر نقش نهادهای نظارتی برای رفع اخلال ها در اقتصاد کشور ،گفت: البته نظارت نباید منجر به دخالت شود ضمن آنکه باید از دستکاری در بازار نیز جلوگیری کرد تا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار ندهد.

** بازار سرمایه بهترین گزینه سرمایه گذاری

سخنگوی اقتصادی دولت با توصیه به سرمایه گذاری در بازار سرمایه ، گفت: این بازار بهترین بازدهی را دارد اما سرمایه گذاران باید زمان خرید و فروش مناسب را انتخاب و از اطلاعات حرفه ای ها و کارگزاری ها استفاده کنند.

وی تاکید کرد مردم به بازار هایی که دارای سفته بازی است وارد نشوند تا با ضرر و زیان مواجه نشوند.

** اصلاح ساختار اقتصاد زمان بر است

حسینی با اشاره به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: اقتصاد ایران دارای بخش های مختلفی است و اصلاح آن امری زمان بر است و در همین راستا توسعه فعالیت های غیر دولتی و خصوصی و همچنین رقابتی شدن فضای کسب وکار و توانمند سازی بخش غیر دولتی پیگری می شود.

** امهال بدهی بنگاه های تولیدی متضرر در سال ۹۱ ادامه دارد

وی در خصوص امهال بدهی تولید کنندگان متضرر که در سال گذشته بر اساس ماده ۲۸ بودجه انجام شد، گفت: این امر در سال جاری نیز ادامه می یابد اما امهال تنها برای بنگاه های اقتصادی مولد که بدون تقصیر با مشکلاتی مواجه شده اند، انجام می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×