اخبار نساجی

منابع اختصاصی صندوق توسعه ملی به تولید محدود شد

 

یک تولیدکننده برتر صنعت آشپزخانه با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی برای توسعه فعالیت‌ تولیدکنندگان فقط ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص می‌دهد،گفت: این میزان منابع باتوجه به محدودیت تسهیلات بانکی جوابگوی نیاز تولیدکنندگان نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، همزمان با هفته صنعت و معدن، علی مالمیر به عنوان یک تولیدکننده در صنعت آشپزخانه در نشست خبری با خبرنگاران به ارائه توضیحاتی از فعالیت خود در صنعت پرداخت و اظهار داشت: شرکت ایلیا استیل با سابقه ۳۰ ساله خود هم اکنون سینک ظرفشویی، اجاق گاز و هود آشپزخانه را تولید می کند و با ارتقای سطح تولید خود توانسته است رضایت مشتریان را در بازار بدست آورد.

وی به مهندسی معکوس که توسط صنعت گران این کارخانه صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: حدود ۳۰ درصد از تجهیزات این کارخانه وارداتی است. البته با تلاش مهندسین داخلی درصددیم تا حجم تجهیزات وارداتی خود را کاهش داده و با مهندسی معکوس میزان وابستگی خود را به واردات کاهش دهیم.

مالمیر اضافه کرد: عمده تولیدات این کارخانه صرف تأمین نیاز داخل می‌شود اما در صددیم با احداث کارخانه‌های جدید حضور خود را در بازارهای صادراتی پررنگ کرده و در کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس اقدامات موثری را برای معرفی و فروش محصولات خود انجام دهیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این تولیدکننده برتر صنعت آشپزخانه ایران ضمن بیان این که روزانه ۱۵۰۰ قلم سینک ظرفشویی در کارخانه ایلیااستیل تولید می‌شود، گفت: تاکنون حدود ۳۰ درصد از نیاز بازار در حوزه سینک و ۱۵ درصد  هود گاز مورد نیاز در بازار داخلی را این کارخانه تأمین می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به ممنوعیت واردات برخی از کالاهای گروه ۱۰ اظهار داشت: ممنوعیت واردات برخی از کالاهای گروه ۱۰ باعث گردید تا محصولات این کارخانه نیز شامل ممنوعیت واردات شده و بتواند با آزادی عمل بیشتری برای تامین نیاز داخل اقدامات موثری را انجام دهد.

مالمیر با بیان اینکه هم اکنون سرمایه ثابت این کارخانه ۱۰۰ میلیارد تومان است افزود: این کارخانه برای افزایش حضور در بازار داخلی و توسعه کارخانجات نیازمند ۸۰ میلیارد تومان سرمایه است این درحالی است که صندوق توسعه ملی برای توسعه واحدهای تولیدی فقط ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد.

این تولید کننده برتر گفت: ممنوعیت اختصاص تسهیلات به قدر کافی از سوی صندوق توسعه ملی باعث شده تا علاوه بر مشکلات دریافت تسهیلات از سیستم بانکی نتوانیم روند توسعه کارخانه را با سرعت بیشتری همراه سازیم، در این میان دولت نیز حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان انجام نمی‌دهد چرا که این کارخانه برای قالب سازی و ارتقای تجهیزات خود نیازمند منابع و سرمایه‌های زیادی است درحالی که سیستم بانکی چنین منابعی را در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

مدیرعامل شرکت ایلیا استیل اضافه کرد: حجم زیادی از مواد اولیه این کارخانه را استیل به خود اختصاص می‌دهد که این مواد وارداتی بوده و هزینه‌های زیادی را به شرکت تحمیل می‌کند.

مالمیر با بیان این که در حال حاضر استیل مورد نیاز این کارخانه از کشورهای تایلند و تایوان با توجه به قیمت مناسب آن تأمین می‌شود، افزود: از دولت درخواست می‌کنیم تا حمایت‌های بیشتری را از تولید کنندگان داشته باشد چرا که شرایط تحریم ما را در تأمین مواد اولیه با مشکلات زیادی همراه کرد که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید این موضوع تاحدودی برطرف شده است اما هنوز نیازمند کمک و حمایت دولت برای ارتقای فعالیت های تولیدی خود در کشور هستیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×