اخبار نساجی

ساخت ۴۷۰ شناور در هرمزگان / ابطال گواهینامه‌های فرسوده شناورها

تین نیوز:  رئیس اداره بازرسی و ثبت شناورهای اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت ۴۷۰ فروند شناور تحت‌نظر این اداره و آغاز برنامه ابطال گواهینامه‌های فرسوده فعالیت شناوری خبر داد.

سید مهدی طباطبایی‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر مجوز صدور ثبت شناورهای سنگین پس از تهران به بندرعباس نیز داده شده است، اظهار داشت: این امر نشان از توانمندی‌ متخصصان شاغل در اداره مذکور دارد که تاثیرات قابل توجهی نیز بر سیستم دریانوردی استان گذاشته است.

وی، تمدید گواهینامه‌ها، نظارت بر روند ساخت شناورها و صدور گواهینامه ایمنی را از جمله خدمات دفاتر ثبت شناورها عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر در هرمزگان ۸ هزار و ۳۰۰ فروند شناور ثبتی فعال است.

این مسئول با بیان اینکه ۱۱ باب دفتر ثبت شناور نیز امر خدمات‌رسانی به صاحبان شناورها را برعهده دارد، گفت: در سه ماه نخست سال جاری در هرمزگان مجوز فعالیت ۵۲ شناور صادر شده است.

رئیس اداره بازرسی و ثبت شناورهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه فعالیت‌های این اداره بیشتر در راستای نظارت بر ساخت شناورها و اجرای قوانین ملی و بین‌المللی معطوف است، گفت: ثبت یک فروند شناور با ظرفیت ۱۵ هزار تن، در ماه‌های گذشته توسط اداره مذکور در بندرعباس نشان از قابلیت‌های موجود در این بخش دارد.

وی از آغاز روند برنامه ابطال گواهینامه‌های فرسوده و گواهی ثبتی شناورهایی که توسط اتباع خارجی توقیف یا فروخته شده خبر داد و گفت: از زمان اجرای این برنامه تاکنون پنج فقره گواهینامه ابطال و ۱۸ گواهینامه نیز با هدف بررسی بیشتر و ابطال احتمالی در حال بررسی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظارت بر کیفیت ساخت شناورها، ثبت شناورها در مناطق آزاد و ثبت شناورها به صورت الکترونیکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری است، گفت: در استان هرمزگان ۶۰ باب کارگاه ساخت و تولید شناور وجود دارد که نظارت مداوم بر روند ساخت شناورهای تولیدی نیز از دستورالعمل‌هاست.

رئیس اداره بازرسی و ثبت شناورهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه در این کارگاه‌ها شناورهای فلزی، چوبی و فایبرگلاس با ظرفیت ۷۰ نفر در بخش مسافری و ۲۰۰ تن در حوزه باری ساخته می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر ۴۷۰ شناور از انواع مختلف از جمله لنج، یدکش، لندیگرافت و قایق در حال ساخت است.

در استان هرمزگان طبق اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اشتغال بیش از ۲۰۰ هزار نفر به طور مستقیم به دریا و فعالیت‌های دریانوردی مرتبط می‌شود.

وجود چند بندر بزرگ از جمله بنادر شهید رجایی، شهید باهنر و شهید حقانی، هرمزگان را در بعد خدمات شناوری و امور مربوطه به استانی شاخص تبدیل کرده است.

تردد شناورهای بین‌المللی در بنادر این استان نیز از دیگر ویژگی‌های بندری و دریایی این استان به شمار می‌رود.

در این بین توان ثبت شناورها و صدور مجوز فنی لازم که برحسب تناژ ارائه می‌شود نیز از اهمیت بالایی در رده‌بندی بنادر برخوردار است و در همین راستا طی سال‌های گذشته مجوز ثبت شناورهای سنگین پس از تهران به اداره بنادر دریانوردی هرمزگان واگذار شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×