اخبار نساجی

بانک صادرات-واردات امریکا ۲ میلیارد دلار وام می دهد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بانک صادرات-واردات امریکا 2 میلیارد دلار وام می دهد

بانک صادرات-واردات امریکا اعلام کرد در راستای کمک به پیشبرد برنامه هسته ای امارات متحده عربی ۲ میلیارد دلار وام مستقیم به شرکت البرکا, یکی از شرکت های دخیل در ساخت یکی از بزرگ ترین نیروگاه های هسته ای جهان, اعطا می کند.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از”ورلدبولتن”, بانک صادرات-واردات آمریکا در بیانیه ای که در این خصوص منتشر کرده است تصریح کرد که اعطای این کمک به ابقا و ایجاد ۵ هزار شغل در ۱۷ ایالت امریکا کمک می کند و حمایت شورای امنیت ملی کاخ سفید و دپارتمان انرژی امریکا را نیز پشت سر خود دارد.

به گزارش این خبرگزاری, فرد هوچبرگ, رییس بانک صادرات-واردات امریکا طی اظهاراتی گفت که این بانک با حمایت مالی از احداث نخستین نیروگاه اتمی در شبه جزیره عربستان گامی تاریخی در جهت اشتغالزایی در امریکا برداشته است.

بانک صادرات-واردات اعلام کرد که این بزرگ ترین کمکی است که تاکنون از سوی امریکا به امارات اعطا شده و این بانک از زمان تصویب طرح ساخت نخستین نیروگاه اتمی امارات در سال ۱۹۹۰ به این طرح کمک های مالی دیگری هم اعطا کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس این گزارش, در پایان سال مالی ۲۰۱۱ بانک صادرات-واردات امریکا در امارات بیش از ۳.۷ میلیارد دلار سرمایه داشت.

ریک برز, رییس وستینگهاوس , یکی از شرکت های امریکایی فعال در پروژه ساخت نیروگاه هسته ای در امارات گفت که این پروژه به ما کمک می کند بیش از ۶۰۰ شغل را در این شرکت ابقا و حفظ کنیم.

شرکت البرکای امارات مسوولیت ساخت یک نیروگاه هسته ای با چهار راکتور در سواحل جنوبی خلیج فارس در فاصله ۲۲۰ کیلومتری امارات بر عهده دارد.

مطابق قرارداد امضا شده قرار است شرکت الکتریسیته کره جنوبی نخستین فاز این نیروگاه را با ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات برق تا سال ۲۰۱۷ آماده بهره برداری کند.

امریکا و امارات متحده عربی طی سال ۲۰۰۹ یک قرارداد همکاری در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای امضا کردند. امارات همچنین به چندین پیمان و کنوانسیون بین المللی در زمینه انرژی هسته ای ملحق شده و موافقت نامه های دوجانبه ای با کشورهای کره جنوبی, ژاپن و فرانسه در زمینه توسعه انرژی صلح آمیز هسته ای به امضا رسانده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×