اخبار فرش ماشینی

فرش ۷ منطقه کشور ثبت جهانی شده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فرش ۷ منطقه کشور ثبت جهانی شده است

ثبت جهانی نقش فرش ایرانی

وزیر دادگستری به ثبت جهانی نمونه‌های مختلف فرش ایرانی که مربوط به ۷ منطقه کشور می‌شود اشاره کرد و گفت: نمونه‌های مختلف با جزئیات، ثبت جهانی شد که این کار بزرگی است.
مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در ادامه مراسم اختتامیه همایش ملی حقوق مالکیت معنوی و نقش آن در توسعه اقتصادی اظهار داشت: برای ثبت فعالیت‌هایی که امروز در تولیدات صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، هنری، علمی و میراثی وجود دارد در سالهای اخیر تلاش وسیعی شده است و بحث احصا موارد و تعیین موارد و مصادیق از جمله مواردی است که باید به آن پرداخت.

ما یک کشور صاحب تمدن و فرهنگ هستیم و اگر چه سرعت ما بالاست و در چند سال گذشته در رتبه‌های بالای دنیا بوده‌ایم اما برای حفظ کردن حوزه و تقویت و انگیزه دادن به مخترعان و به مؤسسان اگر خوب حمایت نکنیم کسی سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

مواردی داشته‌ایم که در داخل کشور کار علمی انجام داده‌اند اما در خارج از کشور ثبت شده است و عنوان می‌کنند که در خارج از کشور تعرض نمی‌شود و این مسئله برای ما عیب و ضعف است.

ما وظیفه داریم در حوزه‌های صنعتی، تجاری، کشاورزی، میراثی و علمی موارد و مصادیق را شناسایی کرده و مشخصات علمی و تجاری آن را بنویسیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی به فعالیت‌های سازمان ثبت اسناد اشاره کرد و گفت: این سازمان در نوع خود گام‌های برجسته‌ای برداشته و یک سازمان بومی، سنتی و کاملاً قدیمی است اما توانسته در این جهت پیشتاز باشد و گام‌های بلندی بردارد.

این فعالیت‌های سازمان ثبت باعث شده تا دولت هم از موفقیت‌های ثبت تقدیر و تشکر کند و حمایت‌های جدی برای تکمیل وظایف آن را به عهده بگیرد.

وزارت دادگستری مسئولیت شورای سیاست‌گذاری مالکیت فکری را نیز به عهده دارد و بنده مسئول کمیسیون لوایح دولتی نیز هستم و می‌توانیم با تلاش هر چه بیشتر تصویب نهایی را زودتر انجام دهیم. مطالعات علمی به دلیل ارزش افزوده‌ای که دارد و قدرت تولید ثروت ملی باید تقویت شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×