اخبار نساجی

بازارچه های مرزی عاملی مهم در مقابله با پدیده شوم قاچاق هستند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رونق بازارچه های مرزی عاملی مهم و تاثیرگذار در مقابله با پدیده شوم قاچاق است که باید در صدد تقویت آنها تمام تلاش خود را بکار ببریم.

نادرقاضی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان غربی در حوزه بازارچه های مرزی، ظرفیت قابل توجهی دارد و می توان با استفاده از ظرفیت این بازارچه ها، روند مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه را تسهیل و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری داشت.

وی اظهار کرد: هر اندازه این بازارچه ها بیشتر رونق یابند، به همان اندازه بسترهای مناسب برای توسعه، اشتغال و نابودی باندهای قاچاق فراهم می شود.

وی اضافه کرد: نباید اجازه دهیم در استانی نظیر آذربایجان غربی با سرمایه های عظیم در حوزه های مختلف، پدیده قاچاق ایجاد شده و رشد یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: فعال کردن معابر رسمی آذربایجان غربی از دیگر عواملی است که می تواند در این استان مرزی، زندگی سالمی را برای مردم فراهم کند.

قاضی پور اظهارکرد: راه اندازی بازارچه های مرزی و مناطق ویژه اقتصادی نیز به نوبه خود ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و جلوی بیکاری و یا اشتغال جوانان در شغل های کاذب را می گیرد.

وی با بیان اینکه انسداد نوار مرزی درآذربایجان غربی با دقت تمام صورت گرفته است، گفت: به همین دلیل سودجویان برای قاچاق کالا تلاش می کنند از راههای غیرقانونی استفاده کنند که با فرهنگسازی در مناطق مرزی می توان از این امر نیز جلوگیری کرد.

آذربایجان غربی با داشتن حدود ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان و مزیت های کشاورزی، صنایع و معادن، ظرفیت و توانمندی بالایی در حوزه توسعه تجارت خارجی و صادرات دارد.

این استان با داشتن ۹ گمرک و شش بازارچه مرزی، این موقعیت ممتاز را دارد که مسیر اتصال ایران به اروپا باشد چراکه تنها مرز زمینی و نزدیکترین جاده ارتباطی بازارهای اروپا از این استان امکان پذیر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×