اخبار فرش ماشینی

چه معیارهایی در انتخاب یک فرش میتواند تاثیرگذار باشد؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تطبیق و هماهنگی تمامی تولیدات و محصولات فرش امیران با انواع دکوراسیون ها یکی از مهمترین عوامل در خرید فرش ماشینی است .

تطبیق و هماهنگی تمامی تولیدات و محصولات فرش امیران با انواع دکوراسیون ها یکی از مهمترین عوامل در خرید فرش ماشینی است .

اگر قالی انتخاب شده ، هم از لحاظ رنگ و هم از لحاظ اندازه ، مطابق با محیط نباشد ، انتخابتان خوب نخواهد بود .

به طور مثال اگر فرشی که تهیه می کنید بزرگتر از فضای منزلتان باشد ، بر اثر تا زدن ممکن است آسیب به آن وارد شود و عمر آن کمتر می شود و هم از نظر زیبایی جلوه ندارد . برای انتخاب رنگ فرش توجه داشته باشید که همیشه سایز فرش را کوچکتر از فضای دکوراسیونتان انتخاب کنید تا فرش در نقطه مرکزی دید قرار بگیرد .

در انتخاب رنگ مناسب فرش برای هر فضای هم میتوان ایده های زیادی داد، مثلا برای اتاق کودک از میتوانید از رنگ های شاد استفاده کنید و یا برای اتاق ناهار خوری از رنگ چرک تاب مثل نقره ای یا فیلی استفاده کنید . فرش ماشینیبا پالت لایت ، باعث ایجاد آرامش می شود و فضای منزلتان را بزرگتر نشان می دهد ولی باید توجه داشته باشید در مکان های پررفت و آمد از رنگ روشن استفاده نکنید . فرش های ۱۲۰۰ شانه گل برجسته را می توانید در فضاهای مانند : پذیرایی ، ناهارخوری ، اتاق نشیمن و سالن های بزرگ استفاده کنید .

ایا تراکم و شانه فرش در انتخاب ان تاثیر دارد؟

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در مقالات گوناگون خوانده اید که هرچه شانه و تراکم فرش بالاتر رود ، قالی ظریف تر و زیباتر و باکیفیت بهتر و منسجم تر است . پس می توان به این نتیجه رسید که فرش ۱۲۰۰ شانه از محصولات متنوع فرش ۷۰۰ شانه باکیفیت تر است . اما بعضی از خریداران توجه بیشتری نسبت به پشت فرش دارن که بافت خوبی داشته باشد که البته درست است و مهمترین عامل در انتخاب فرش خوب ، این است که پشت قالی بافتش خوب باشد .

قسمت هایی که زبر و محکم باشد ، نشان این است که آن قسمت رفو شده است . فرشهای آکریلیک ، بسیار معیار مناسبی در انتخاب قالی خوب است . از ویژگی های آن ، داشتن عمر بیشتر ، زیبا بودن و مقاوم در برابر انواع آسیب ها و شست وشو است . فرش های امیران با طراحی لیبل های در پشت قالی حکم شناسنامه ای را دارند که مشخصات و ویژگی های فرش مورد نظر را در آن هک کرده اند .

منابع الهام بخش دکوراسیون در انتخاب رنگ فرش چه تاثیری دارد؟

قبل از انتخاب رنگ فرش حتما به اطراف نگاهی بیندازید و ایده های دکوراسیونی که از قبل پیاده کرده اید را مشاهده نمایید . طیف رنگ های به کار رفته در آن را ببینید و با علایق و سلایق رنگی خود آشنایی بیشتری پیدا کنید و بعد از آن با توجه به تمام دانسته هایی که از محیط بدست آورید نسبت به انتخاب رنگ فرش خود اقدام نمایید .

در سایت فرش امیران بخشی طراحی شده است که شما توانید به راحتی با مشاوره رایگان در انتخاب فرش ، نحوه ی ست کردن دکوراسیون با فرش ، تفاوت در رنگ بندی های فرش های گوناگون و … کمک بگیرین و بهترین انتخاب را انجام دهید.

مثلا باید بدانید که فرش هایی که برای اتاق غذاخوری انتخاب میشود معمولا طیف رنگی گرمتری دارند و فرش هایی که برای اتاق نشیمن استفاده میشود تم رنگی خنثی و لایتی دارند.

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×