اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

چهل سال حضور مداوم در بازار ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

هفته آخر اردیبهشت ۹۷ شرکت شیمیایی نساجی حسیبی میزبان صنعتگران برتر حوزه نساجی به خصوص مدیران بزرگترین شرکت‌های فرش ماشینی کشور بود. در این همایش که میهمانان خارجی ویژه‌ای نیز از جمله معاون سفیر آلمان در ایران و مدیران رده بالای شرکت درالون حضور داشتند. مراسمی که می‌توان گفت درخور شآن و منزلت صنعت نساجی کشور، شرکت درالون و نماینده تام ‌الاختیار آن در ایران، شرکت شیمیایی نساجی حسیبی بود. همچنین از طرف وزارت خانه نیز خانم مهندس نصراللهی و خانم مهندس محرابی مشاور و مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت نیز حضور داشتند.

در این همایش نیم روزه به تمامی نکات ریز جهت برگزاری یک مراسم در حد و اندازه های استاندارد جهانی توجه ویژه ای شده بود. استفاده از مجری توانمند و باتجربه به همراه گروه موسیقی حرفه‌ای از دیگر نکات مهم این همایش بود.
برنامه بدین صورت بود که ابتدا خانم مهندس حسیبی مدیر مجموعه شرکت شیمیایی نساجی حسیبی به ارائه سخنان خود پرداخت. ایشان ضمن تشکر از تمامی حاضرین در سالن به سختی فعالیت تولیدی در ایران اشاره کرده و فرمودند: در طول چهل سال گذشته که با همکاری شرکت های ایران (مشتریان خود) و نیز همکاری شرکت درالون در آلمان روزهای سخت را پشت سر گذاشتیم. اکنون نیز باتوجه به بازی هایی که رئیس جمهور آمریکا در حال طرح و اجرای آن است باز هم روزهای سختی در پیش داریم اما یقین داریم آنچنان که با همکاری یکدیگر توانستیم آن سالهای سخت دوره ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ را پشت سر بگذاریم این بار نیز خواهیم توانست با همکاری شما عزیزان و متحدین خود در اروپا سربلند از این پیچ اقتصادی بیرون آییم.
ایشان ضمن ارائه آمار کوتاهی از روابط تجاری ایران با اروپا به خصوص آلمان ابراز امیدواری کرد که این روند در سال های آتی نیز حفظ خواهد شد.

آقای اشناکنبرگ نیز به روابط تجاری میان ایران اروپا در سالهای آینده با توجه به روابط نزدیک ایران با اروپا بسیار امیدوار و خوشبین بود و از مدیران خواست که هیچ دلسرد نبوده و این روند فعلی را بدون توجه به آنچه که آمریکا قرار است پیاده کند ادامه دهند.

مجری مراسم از آقایان دکتر کاردان، مهندس صادقیان، حاج آقا حمایت‌کار، مهندس مقصودی و آقای منزوی دعوت کرد تا با حضور در جایگاه به ارائه سخنان خود در رابطه با نحوه همکاری و دیگر مسائل تجاری بپردازند.
آقای دکتر کاردان خودشان را قدیمی ترین مشتری درالون معرفی کرده و بیان کردند: نخی که به بازار ارائه می کردند همه از الیاف خریداری شده از شرکت درالون بوده. دلیل این اصرار ما بر استفاده از الیاف درالون در تولید نخ، ماندگاری بالای فرش تولید شده با این مواد اولیه است. در واقع الیاف درالون چرک پذیری بسیار پایینی دارند و این یکی از ویژگی های مهم این الیاف است.

مهندس صادقیان، مدیر گروه فرش ستاره کویر یزد نیز ضمن تشکر از دعوت به این مراسم باشکوه عنوان کردند که چهل سال قبل زمانیکه برای اولین بار از الیاف درالون استفاده کردیم تصورمان این نبود که قرار است در روزهای پیش روی خود از این مواد استفاده کنیم اما ماندگاری و کیفیت بالای این الیاف ما را به استفاده از آنها مجبور کرد و ما از این اتفاق پیش آمده خرسندیم. هر چند که این الیاف قیمت و جذب رنگ بالایی دارند اما حجیم بودن الیاف باعث شده تا بتوانیم با استفاده از نخ های ظریف با تراکم پایین را در فرش های تولیدی استفاده کرده و هزینه تولیدی را کاهش دهیم. ما انتظار داریم شرکت درالون در این روزهای سخت همچون گذشته در کنارمان باشد تا بتوانیم در بازارهای جهانی حضور موثری داشته باشیم.

آقای حمایت‌کار؛ مدیر مجموعه فرش زمرد مشهد که از افراد پیشکسوت حوزه فرش و نساجی به شمار می‌رود عنوان کرد از همان ابتدا که در شرکت فرش مشهد شروع به کار و همکاری با درالون و خانم مهندس حسیبی کردیم تأکید داشتم هیچ الیافی به جز الیاف درالون در محصولات مجموعه استفاده نگردد. یکی از دلایل موفقیت همه ما این است که شرکت تأمین کننده هیچ گاه حاضر نشده به خاطر منافع کوتاه مدت از کیفیت اجناس خود بکاهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مهندس مقصودی ضمن ابراز نگرانی از تصمیمات دولت آمریکا و پیش رو داشتن روزهای سخت، حضور شرکت های تأمین کننده و تولیدکنندگان داخل را یک قوت قلب و نکته امیدوارکننده برای ادامه راه عنوان کردند. همچنین ایشان به این نکته نیز اشاره کردند که در ایران جنس آلمانی به عنوان کالای مرغوب و باکیفیت شناخته می شود. ما هیچگاه یادمان نمی رود که در زمان اوج تحریم ها چگونه مدیران درالون تلاش میکردند تا همکاری های خود با ما را ادامه دهند.

آقای منزوی زاده مدیر قالی سلیمان؛ با توجه به صحبت دوستان و همکاران عزیز درمود نحوه همکاری و کیفیت و نوع همکاری ما با درالون و خانم مهندس حسیبی هرچه قدر که بگوییم کم گفته ایم اما دوستان تمامی نکات را ذکر کردند. ایشان از تمامی حضار خواستند که به احترام این همکاری و زحمات بی دریغ دو طرف برای تداوم همکاری یک دقیقه ایستاده خود را تشویق کنند. در پایان جناب منزوی زاده اشاره کردند: که اگر امروز قالی سلیمان به بیش از ۴۰ کشور دنیا صادرات دارد همه به لطف همکاری با شرکت درالون و شرکت حسیبی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×