اخبار نساجی

چهار نرخی شدن بنزین در برخی جایگاهها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

چهار نرخی شدن بنزین در برخی جایگاهها

خبر تبدیل باقیمانده سهمیه بنزین ۱۰۰ تومانی به ۴۰۰ تومانی از طرف وزارت نفت و ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت موجب شد برخی افراد سهمیه بنزین ۱۰۰ تومانی خود را به قیمت حدود ۵۰۰ تومان به متقاضیان عرضه کنند.

تصمیم دولت باعث شد کسانی که سهمیه‌های بنزین ۱۰۰ تومانی خود را تاکنون مصرف نکرده‌اند به سمت جایگاه‌های عرضه بنزین حرکت کنند و بالاخره از این سهمیه بهره‌مند شوند.

بر اساس گزارش‌های میدانی ایرنا، در این روزها افرادی کارت سوخت به دست، هر لیتر سهمیه بنزین خود را به نرخ ۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند تا با در نظر گرفتن وجهی که خریدار به جایگاه‌دار می‌پردازد برای هر لیتر بنزین آزاد تنها ۶۰۰ تومان، باشد. به این صورت هم اکنون عملا در جایگاه‌های بنزین مردم هر لیتر بنزین مشابه را به نرخ‌های ۱۰۰، ۴۰۰، ۶۰۰ و ۷۰۰ خریداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین در این ارتباط گفت: وقتی بحث سهمیه پیش می‌آید احساس مالکیت در انسان‌ها ایجاد می‌شود در حالی که تمامی کالاها از جمله بنزین نمی‌تواند سهمیه‌ای باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ناصر رئیسی فر در ارتباط با افزایش عرضه بنزین ۱۰۰ تومانی در هفته اخیر گفت: تا قبل از انتشار خبر تبدیل سهمیه بنزین ۱۰۰ به ۴۰۰ تومانی تنها ۲ تا ۳ دردصد فروش بنزین هر جایگاه به بنزین ۱۰۰ تومانی اختصاص می‌یافت اما در هفته اخیر این رقم به ۳۰ درصد رسیده است.

به گفته وی، بر این اساس جایگاهی که روزانه ۷۰ هزار لیتر بنزین عرضه می‌کرد پیش از این حدود ۶۰۰ لیتر بنزین ۱۰۰ تومانی می‌فروخت در حالی که این رقم اکنون به ۱۳ هزار لیتر رسیده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×