اخبار نساجی

از پیشنهاد تفاوت نرخ سود بانک دولتی و خصوصی تا معرفی متخلفین به هیات انتظامیاز پیشنهاد تفاوت نرخ سود بانک دولتی و خصوصی تا معرفی متخلفین به هیات انتظامی

 

 

همزمان با آغاز شمارش معکوس برای تغییر نرخ سود بانکی رئیس کل بانک مرکزی مدیران عامل بانک ها را به میرداماد فراخواند و به بحث و تبادل نظر در ارتباط با تعیین نرخ جدید سود پرداخت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نشست ویژه رئیس کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک ها بعد از ظهر نخستین روز هفته در برج میرداماد به منظور بحث و تبادل نظر در ارتباط با نرخ سود بانکی برگزار شد.

در این گزارش حاصل گفت وگوی خبرنگار تسنیم با تعدادی از مدیران عامل بانک ها که در جسله حضور داشتند را می خوانید؛

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این نشست که ابتدا گزارشی توسط مدیران عامل بانک ها از وضعیت موجود نظام بانکی و همچنین تفاهم نامه اخیر بانکی ها قرائت شد، عبدالناصر همتی رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی ضمن ارائه گزارش مختصری در این ارتباط از فعالیت موسسات مالی غیر مجاز به شدت انتقاد کرد.

* ماموریت جدید سیف به هیات انتظامی: فهرست بانک های سرویس دهنده به غیرمجازها “آماده شود”

طبق گفته های یکی از فعالان بانکی حاضر در جلسه، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز در همین ارتباط به ارائه توضیحاتی پرداخت و بانک هایی را مقصر فعالیت موسسات غیرمجاز پولی دانست که به آنها سرویس و خدمات های بانکی ارائه می دهند.

برهمین اساس رئیس بانک مرکزی از ماموریت جدید هیات انتظامی بانک ها خبر داد و گفت که بنا شده این هیات فهرستی از بانک هایی تهیه کند که به موسسات غیرمجاز سرویس می دهند.

همچنین بانک مرکزی به بانک هایی که نامشان در فهرست مذکور قرار دارد این اولتیماتوم را داده که ظرف مدت معینی ارائه سرویس به موسسات غیرمجاز را متوقف کنند در غیر اینصورت با آنها برخورد خواهد شد.

* پیشنهاد رئیس کل به بانک ها: نرخ سود بانک های خصوصی و دولتی متفاوت شود

به گزارش تسنیم یکی از مدیران عامل بانک ها که در این جلسه حضور داشت با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی پیشنهادهای مختلفی را به بانک ها ارائه داده است، گفت: یکی از این پیشنهاد ها این بود که نرخ سود بانک های دولتی و خصوصی متفاوت باشد.

وی همچنین گفت: سیف البته این را هم گفت که بانک ها باید به سمت معاملات با ریسک معقول و نرخ کمتر بروند.

آنطور که این مدیر عامل بانک می گوید رئیس کل بانک مرکزی از فعالیت بانک های خصوصی در زمینه پرداخت تسهیلات انتقاد کرده و گفته است که چرا بانک های خصوصی تسهیلات مبادله ای با نرخ ۲۲ درصد پرداخت نمی کنند.

وی البته این راهم گفت که رئیس کل بانک مرکزی به بانک ها این وعده را داده است که با همکاری وزیر امور اقتصادی و دارایی تسهیلات تکلیفی در بودجه کم شود.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×