اخبار نساجی

یک مسوول بازرگانی: دیپلماسی تجاری بخشی از مشکلات را حل می کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیرکل دفتر نمایندگیهای خارج از کشور سازمان توسعه تجارت ایران گفت: دولت یازدهم امیدوار است بتواند از طریق دیپلماسی تجاری بخشی از مشکلات را حل کند.

ˈبهروز الفتˈ روز سه شنبه در ˈنشست رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با موضوع صدور خدمات فنی و مهندسیˈ در مشهد افزود: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی از این طریق قابل حل است.

وی گفت: در همین راستا هم اکنون رایزنان بازرگانی ایران در ۱۰ کشور از جمله عراق، افغانستان، آذربایجان، هند، امارات، عمان، ونزوئلا، ترکیه و ارمنستان حضور دارند و تا پایان سال به این تعداد ۲۰ رایزن دیگر افزوده می شود.

او افزود: در نگاه جدید سازمان توسعه تجارت قرار شده که رایزنان بازرگانی در خارج آخرین وضعیت ایران را به صورت میدانی بازدید کنند و با توانایی های کشور در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی آشنا شوند تا بتوانند در محل خدمتشان بهتر کار کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرکل دفتر نمایندگیهای خارج از کشور سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: تا ارتباطات خوبی با صاحبان صنایع، معادن و بازرگانان داخل کشور نداشته باشیم و شبکه سازی نکنیم در امر رایزنی بازرگانی و صدور خدمات فنی و مهندسی موفق نخواهیم بود.

وی ادامه داد: بر این اساس سازمان توسعه تجارت ۵۰ روز سفر را به مناطق مختلف کشور برای رایزنان مستقر و منتخب برنامه ریزی کرده است.

او افزود: در این چارچوب هفته گذشته از استانهای آذربایجان شرقی و اصفهان بازدید صورت گرفت، این هفته میهمان خراسان رضوی هستیم و سپس به خوزستان، هرمزگان، اراک، قم و مناطق آزاد چابهار و عسلویه خواهیم رفت.

وی در ادامه همچنین گفت: طبق نظرسنجی انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی در تهران، یک رایزن بازرگانی باید بیشتر تلاش خود را صرف ارتباط با سازمانها و وزارتخانه های دولتی برای اخذ پروژه های خدمات فنی کند و این نخستین درخواست انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی از رایزنان بازرگانی ایران در خارج از کشور بوده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور در سال گذشته را دو میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان اعلام کرد.

ˈمحمدرضا موحدˈ افزود: سهم استان خراسان رضوی از این رقم کمتر از یک درصد بوده است، با این همه تلاشهایی در خصوص افزایش این سهم صورت گرفته که از آن جمله می توان به برگزاری شش نمایشگاه بین المللی با موضوع صادرات خدمات فنی و مهندسی در شش کشور اشاره کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×