اخبار نساجی

به لطف تحریم ها،درهای بیشتری به روی صادرات هند به ایران باز شد

 

به لطف تحریم ها،درهای بیشتری به روی صادرات هند به ایران باز شد

روزنامه اکونومیست تایمز, چاپ دهلی گزارش داد که با موافقت ایران برای تسویه تراز تجاری با هند دو در دیگر بر صادرات بخش های خودروسازی و دارویی هند باز شد.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از این روزنامه, ایران موافقت کرده است به منظور تسویه تراز تجاری با هند از این پس بخش صنعت خودروسازی و دارویی هند را نیز به عنوان منابعی برای تامین نیاز های وارداتی خود مد نظر قرار دهد.

پس از آن که ایران و هند به منظور دور زدن تحریم ها توافق کردن مبادلات دوجانبه را بر مبنای روپیه انجام دهند این مکانیسم به علت عدم تعادل بین تراز تجاری ایران و هند که کفه آن به سمت ایران سنگینی می کرد با مشکل مواجه شد . اما مطابق گزارش های تازه ای که در مطبوعات هند منتشر شده با موافقتت ایران مبنی بر افزایش واردات از هند این مشکل تا حدودی حل شده است.

بر اساس این گزارش, صادرات هند به ایران طی سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳، ۳.۶ میلیارد دلار بوده در حالی که واردات این کشور در همین مدت بالغ بر ۱۱.۶ میلیارد دلار بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یک مقام وزارت بازرگانی هند به این روزنامه گفت: با سفر های متعددی که هیات های بخش های مختلف کاری هند به ایران انجام داده اند موفق شدیم دست اندر کاران ایرانی بخش های مهندسی, نیرو, آهن و فولاد, خودرو و دارو را به افزایش واردات از هند متقاعد کنیم. این مقام هندی در عین حال تصریح کرد که مقامات ایرانی تمایلی برای انعقاد قرارداد های بیشتر در این زمینه از خود نشان نداده اند.

به نوشته این روزنامه مقامات هندی در سفر ماه گذشته به ایران موفق شدند گام های بلندی برای کاهش کسری تجاری ۱۱ میلیارد دلاری با ایران بردارند. تاکنون محصولات کشاورزی و کالاهای فرآوری شده عمده صادرات هند به ایران را تشکیل می دادند و ایران نیز چندی پیش به علت مشکلات کیفیتی گندم هند خرید گندم این کشور را متوقف کرده است. بخش های خودرو و دارویی هند یکی از عمده ترین منابع صادراتی این کشور را تشکیل می دهند که هر یک به ترتیب ۱۸.۴ و ۱۴.۶ میلیارد دلار طی سال گذشته برای این کشور درآمد صادراتی داشته اند.

مطابق توافقات صورت گرفته بین دو کشورر ایران که بیشتر قطعات خودرو را از اتحادیه اروپا وارد می کرد و اکنون پس از تحریم ها از آن منع شده می تواند نیاز های صنعت خودرویش را از هند تامین کند. سورانجان گوپتا, مدیر یکی از شرکت های خودروسازی هند به این روزنامه گفته است توافق صورت گرفته با ایران فرصت طلایی برای صنعت خودرو هند فراهم کرده است . به گفته یکی دیگر از مدیران صنعت خودرو هند ایران همچنین سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان هندی را نیز خواستار شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×