اخبار فرش ماشینی

ایران و ترکیه در راه اندازی شهرک های صنعتی تولید پوشاک مشارکت کنند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران – ایرنا – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : ابراز علاقه مندی صادرکنندگان منسوجات ترکیه برای سرمایه گذاری در ایران، زمینه ای است تا با مشارکت طرفهای خود ، شهرک های صنعتی تولید پوشاک را راه اندازی کنند.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت، ولی الله افخمی راد در دیدار رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان منسوجات ترکیه و رییس شورای تجاری ایران و ترکیه، ضمن استقبال از سرمایه گذاری ترک ها در کشورمان اظهار داشت : ایران و ترکیه سابقه خوبی در همکاری های اقتصادی در شهرهای زنجان و تبریز دارند و تهران از عملکرد سرمایه گذاران ترک رضایت دارد.

وی لزوم تعمیق همکاری های دو طرف در حوزه نساجی را پیشنهاد داد و افزود : ترک ها شهرک های صنعتی خاص تولید پوشاک در ایران احداث کنند و همچنین دانشکده طراحی خود را در یکی از شهرهای تهران، اصفهان، زنجان، قزوین یا تبریز با سرمایه گذاری مشترک راه اندازی کنند.

افخمی راد انرژی ارزان، معافیت های مالیاتی، امکان تامین مواد اولیه پتروشیمی، دسترسی آسان به بزرگراه ها و نیروی کار ارزان را از جمله مزیت های استقرار در شهرک های صنعتی دانست.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد : طرف ترک لازم است جزئیات شرکت های علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران و زمینه های همکاری و مقیاس مورد نظر را مشخص کند و به طرف ایرانی ارایه دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت : سازمان مزبور آماده است تا متناسب با نیازهای طرف مقابل، همتای ایرانی را معرفی کند.

براساس این گزارش « حکمت تانری وردی » رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان منسوجات ترکیه نیز در این دیدار از علاقه مندی سرمایه گذاران این کشور برای حضور در ایران خبر داد.
وی افزود: آنکارا به دنبال گسترش روابط خود با تهران است ، اما امیدواریم برخی مشکلات پیش روی روابط دو کشور هر چه زودتر برطرف شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان منسوجات ترکیه گفت: هدف ما فقط فروش جنس به ایران نیست و از سال ۹۰ میلادی با ایران همکاری وجود دارد و تاکنون بیش از ۲۰۰ شرکت ترک از دو میلیون تا هشت میلیون دلار هر کدام زمینه های مختلف نساجی، مواد پتروشیمی، صنایع غذایی و لوازم خانگی در ایران سرمایه گذاری کرده اند.

تانری وردی اظهار داشت: ورود کالاهای ارزان هندی و چینی به ایران، بوروکراسی دست وپاگیر اداری و مطلوب نبودن بهره وری نیروی کار، موانعی در مسیر سرمایه گذاری در ایران محسوب می شوند.
آمارهای منتشر شده از سوی ترکیه نشان می دهد ، صادرات کل منسوجات این کشور به جهان ۳۵ میلیارد دلار بوده که حدود ۱۹ میلیارد دلار آن در زمینه پوشاک است و حدود پنج میلیارد دلار نیز به شکل غیر رسمی به بازار ایران راه می یابد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×