اخبار نساجی

ماجرای کارشناسی ۵۱ میلیارد تومانی یک زمین

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نماینده دادستان راز کارشناسی یک زمین زراعی به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان را افشا کرد.

به گزارش فارس، در بخش دیگری از جلسه صبح امروز دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس بیمه نوبت به ذبیح‌زاده نماینده دادستان تهران رسید تا درباره اظهارات وکیل یکی از متهمان در دفاع از کیفرخواست مطالبی را مطرح کند.

وی افزود: در تاریخ ۱۷ فروردین سال ۸۹ متهم ش.خ در بازجویی کلیه ارتباطات خود را با د.س انکار می‌کند و می‌گوید هیچ ارتباطی با وی نداشته است تا اینکه در تاریخ ۲۸ اردیبهشت سال ۸۹ تصاویر چک پولهای دریافت شده توسط همسرش که مربوط به د.س بوده به او نشان داده می‌شود و به این ترتیب این فرد می‌پذیرد که با د.س ارتباط داشته است.

وی افزود: این در حالی است که وکیل متهم در دفاع از موکلش مدعی می‌شود که ش.خ از روز اول در همه بازجویی‌ها به ارتباطش با د.س اعتراف داشته و همه جا گفته است که مبلغی پول از وی گرفته است.

ذبیح زاده افزود:‌ ش.خ در بخشی از اعترافات مدعی می‌شود پیش از این د.س را نمی‌شناخته است یا توسط ی.د معاون استانداری وقت با د.س آشنا شده و به سفارش ی.د قرار شده مشکل د.س را حل کند.

وی به مواجه حضوری د.س و ش.خ اشاره کرد و گفت: ش.خ در آن زمان می‌گوید من د.س را نمی‌شناسم در حالی که همان زمان د.س مدعی می‌شود که آشنایی‌اش با ش.خ در استانداری تهران آغاز شده و توسط ی.د این دو نفر به یکدیگر معرفی شده‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نماینده دادستان به بازجویی از ش.خ در سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و گفت:‌پس از این بازجویی ش.خ متواری می‌شود و حتی آدرس منزلش هم عوض می‌شود که نشان از مجرم بودن وی دارد در حالی که وکیل او قصد دارد اینگونه جلوه دهد که ش.خ مبالغی که د.س دریافت کرده براساس یک کار مشروع بوده و جرمی مرتکب نشده است.

وی همچنین به یکی دیگر از اعترافات ش.خ اشاره کرد و گفت: ش.خ در جایی می‌گوید که آقای ی.د به او گفته است که باید برای انتخابات مجلس کمک مالی کند در حالی که او مدعی شده کسی را نمی شناسد و در آن زمان ی.د می‌گوید می‌توانی از د.س پول بگیری و برای انتخابات کمک کنی.

ذبیح‌زاده به بخش دیگری از اعترافات ش.خ اشاره کرد و مدعی شد: این فرد مدعی است که روزی پول‌ها را به استانداری تهران برده در حالی که ی.د به او گفته است که باید پول‌ها را به فرد دیگری تحویل دهد و به این ترتیب به راننده‌ای که خودروی بنز مدل بالا که خود را واسطه ی.د معرفی می‌کند پرداخت می‌کند.

وی افزود: سرانجام ش.خ در مواجه حضوری که به دستور بازپرس میان دو گروه ۵ نفره از متهمان صورت می‌گیرد ج.الف را به عنوان دریافت کننده پول‌ها شناسایی می‌کند و می‌گوید همین فرد راننده بنز بود و من پول‌ها را به او دادم.

نماینده دادستان افزود: نامه‌ای از سوابق شهرداری باغستان به دست آمده که در آن نامه ش.خ خطاب به مدیر بانک ملی شعبه مرکزی می‌گوید که ملک متعلق به د.س برخلاف قید مزروعی بودن در سند مسکونی است و دادن تسهیلات به د.س بلامانع است.

وی گفت: همین نامه ملاک تصمیم‌گیری هیات کارشناسی واقع می‌شود و کارشناسان بانک ملی قیمت زمین را براساس مسکونی قلمداد شدن ۵۱ میلیارد تومان ارزشیابی می‌کنند.

در این لحظه قاضی خطاب به ش.خ از او پرسید شما در چه تاریخی بازنشسته شدید؟

متهم پاسخ داد: در ابتدای تیرماه سال ۸۷.

پس از پرسش این سوال از متهم نماینده دادستان بار دیگر خطاب به قاضی گفت: من باتوجه به کیفرخواست صادر شده و اتهاماتی که ش.خ به آن متهم شده از دادگاه تقاضای اتخاذ تصمیم مناسب را دارم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×