اخبار نساجی

۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه به بازار مبادلات ارزی می‌رود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

قائم مقام صندوق توسعه ملی با بیان این‌که به بانک مرکزی اعلام کردیم که ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه را از طریق بازار مبادلات ارزی به ریال تبدیل کند، گفت: میزان تبدیل ارز صندوق توسعه به ریال به طرح‌هایی که به بانک ارائه می‌شود بستگی دارد.

سید محمد قاسم حسینی اظهار کرد: حضور صندوق توسعه در این بازار به دلیل تبدیل ۲۰ درصد از منابع صندوق است که باید طبق قانون بودجه به صورت ریالی به بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی پرداخت شود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که حساب‌های صندوق نزد بانک مرکزی است،افزود:باید از طریق بانک مرکزی درخواست کنیم که به صورت مرحله ‌ای تا سقف ۲۰ درصد ارز صندوق توسعه به ریال تبدیل شود و در اختیار بانک‌های عامل قرار بگیرد تا به طرح‌هایی که توجیه فنی و اقتصادی دارند پرداخت شود.

قائم مقام صندوق توسعه ملی با اشاره به این‌که در گام اول به بانک مرکزی اعلام کردیم که ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه را از طریق بازار مبادلات ارزی به ریال تبدیل کند، تصریح کرد:هنوز گزارش عملکرد نگرفته‌ایم که چه میزان عرضه شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته او بازار مبادلات ارزی بیشتر مربوط به بانک مرکزی و واحدهای تولیدی است که برای مدیریت بازار ارز و تامین نیاز واردکنندگان و همچنین ایجاد شرایطی برای حضور هم زمان عرضه کنندگان و متقاضیان ایجاد شده است.

حسینی با بیان این‌که تبدیل ارز به ریال به طرح‌هایی که به بانک ارائه می‌شود بستگی دارد و کاری به کشش بازار نداریم،تصریح کرد:ما در حدی که مجوز قانونی داریم ارز را عرضه می‌کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×