اخبار نساجی

پیش بینی سود سال ۹۱ سیمان شرق منتشر شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پیش بینی سود سال 91 سیمان شرق منتشر شد

شرکت سیمان شرق پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه سال ۹۱ را در شهریور و مهر ماه سال ۹۰ به صورت حسابرسی شده و در دی ماه سال گذشته و همچنین فروردین ماه امسال مبلغ ۱۸۸ ریال اعلام کرده است.

سنا، شرکت سیمان شرق دارنده تعداد ۲۲ میلیون و ۹۵ هزار و ۹۷۸ سهم (معادل ۵۸/۱۰ درصد) از سهام شرکت سیمان کارون با بهای تمام شده ای بالغ بر ۱۹۲ هزار و ۶ میلیارد ریال است که طبق معاوضه نامه شماره ۱۵۸۰/۱۲/۸۹ مورخ یکم اردیبهشت ماه سال ۸۹ فیمابین شرکت سیمان شرق و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی، مقرر شده در مقابل واگذاری سهام تحت تملک شرکت سیمان شرق به شرکت سرمایه گذاری خوارزمی، تعداد ۱۳۹ میلیون و ۱۶۰ هزار سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری دی (۴۹ درصد از کل سهام شرکت سرمایه گذاری دی) که در مالکیت شرکت سرمایه گذاری خوارزمی است به شرکت سیمان شرق منتقل شود.

همچنین طبق معاوضه نامه مذکور، توافق شده که سود سهام عملکرد سال مالی ۸۸ شرکت سیمان کارون به طور مساوی متعلق به شرکت های سیمان شرق و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی است. همچنین سود سهام عملکرد سال مالی ۸۹ شرکت سرمایه گذاری دی به طور کامل متعلق به شرکت سیمان شرق خواهد بود.

این در حالی است که در تاریخ مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان کارون مورخ ۳۰ تیر ماه سال ۸۹ سهام همچنان در مالکیت شرکت سیمان شرق بوده است و با توجه به سهام دار بودن این شرکت در تاریخ مجمع این توافق صحیح نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر این اساس، پیرو موافقت نامه یاد شده، قرار بود در تاریخ ششم شهریور ماه سال ۸۹ تعداد ۲۲ میلیون و ۹۵ هزار و ۹۷۸ سهم شرکت سیمان کارون به قیمت هر سهم سه هزار و ۲۵۶ ریال از طریق سامانه معاملات شرکت بورس به شرکت سرمایه گذاری خوارزمی منتقل شود که با توجه به این که قیمت تمام‌شده سرمایه‌گذاری در سیمان کارون در دفاتر شرکت سیمان شرق بالغ بر ۶/۱۹۲ میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۷۱۸ر۸ ریال) بود و با توجه به قیمت معامله شده در بورس و سایر هزینه های مترتب بر نقل و انتقال، شرکت باید حدود ۱۳۰ میلیارد ریال زیان ناشی از فروش سرمایه‌گذاری را در دفاتر سال مالی ۸۹ شناسایی می کرد، اقدام به این کار نکرد .

بنابراین در صورت اعمال تعدیلات لازم، سود عملکرد واقعی سال مالی ۸۹ حدود مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال کاهش پیدا می کرد.

این در حالی است که حسابرس نیز در گزارش خود نسبت به صورت های مالی سالانه به این موضوع اشاره کرده است، اما اثرات این رویداد را به طور کامل شفاف نکرده بود.

لازم به ذکر است که “سشرق” مبلغ ۶۸۶ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال (به ازای هر سهم ۱۴۴ ریال) بابت زیان حاصل از فروش سهام سیمان کارون تحت عنوان تعدیلات سنواتی در صورت های مالی برای دوره شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۰ لحاظ کرد.

این شرکت پیش بینی سود هر سهم برای سال مالی ۹۰ را در نخستین پیش بینی حسابرسی شده، مبلغ ۱۱۲ ریال و برای دوره مالی شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۰، مبلغ ۱۰۵ ریال اعلام کرده بود که طبق صورت های مالی حسابرسی شده مبلغ ۱۱۲ ریال سود به ازای هر سهم محقق شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×