اخبار فرش ماشینی

پیش بینی رشد سالانه ۹ درصدی بازار منسوجات فنی هند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بازار منسوجات فنی هند

 

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از نشریه fibre2fashion

درمقاله ای با عنوان فرصت ها و چالشهای منسوجات فنی بی بافت که توسط اتاق بازرگانی و صنایع هند منتشر گردیده، پیش بینی شده است که رشد بازار منسوجات فنی هند با نرخ رشد ترکیبی سالانه برابر با ۹ درصد از ۱۴ میلیارد دلار در حال حاضر به ۳۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ برسد.

این مقاله با عنوان فرصت ها و چالش ها در سمینار ملی منسوجات فنی بی بافت که توسط اتاق بازرگانی هند در دهلی نو برگزار گردید، ارائه شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این برآورد برای بازار منسوجات فنی هند براساس راهی که منسوجات فنی بی بافت هند با نوآوریها و ایجاد مشارکت با همتایان خود در پیش گرفته، صورت پذیرفته است.

در این بررسی پیش بینی شده است که بازار صنعت نساجی و پوشاک هند که در حال حاضر ۹۹ میلیارد دلار ارزش داشته وهم مصرف داخلی و هم صادرات را دربر می گیرد با رشد ترکیبی سالیانه برابر با ۸.۶ درصد به ۲۲۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ برسد.

بدین ترتیب برنامه ریزی برای صادرات نساجی و پوشاک هند که در حال حاضر ۴۰ میلیارد دلار است با رشد ترکیبی سالیانه برابر با ۸.۶ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۸۵ میلیارد دلار برسد، صورت خواهد پذیرفت. در حال حاضر ۶۰ درصد از کل صادرات این کشور مربوط به صادرات نساجی و پوشاک می باشد.

وجود زنجیره تأمین یکپارچه و طیف متنوعی از محصولات در هند از عواملیست که به رشد صنعت نساجی و پوشاک این کشور کمک کرده بطوریکه ۵.۲ درصد از تولید ناخالصی را به خود اختصاص داده است.

آقای آنیل خیتان، رئیس کمیته امور صنعت اتاق بازرگانی هند در سخنرانی خود گفت: هزینه های مصرف کننده در هند دستخوش تغییر اساسی شده است. به دلیل افزایش درآمد سرانه و افزایش تقاضا برای زندگی بهتر مصرف سرانه منسوجات و پوشاک در هند افزایش یافته است.همچنین به دلیل گرایشهای جدید که در بازار منسوجات هند ایجاد شده این بازار گسترش یافته است.

آقای آجی شانکار، وزیر امور خارجه و عضو شورای ملی رقابت ساخت (NMCC) در سخنرانی خود گفت که با توجه به گسترده شدن دامنه منسوجات فنی در اقتصادهای در حال ظهور، دولت هند و صنعت آن نیاز به ایجاد یک همکاری نزدیک و ارائه دیدگاههای مشترک برای توسعه و ترویج منسوجات فنی برای تعیین اهداف خود در این زمینه برای سال ۲۰۲۵ دارد.

ترجمه:مهندس حمیده تشکری شاد
منبع:fibre2fashion News desk

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×