اخبار نساجی

پیش بینی افزایش دو برابری صادرات منسوجات و پوشاک مالزی تا سال ۲۰۲۰

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صادرات منسوجات و پوشاک مالزی

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران ، به نقل از  مرکز اطلاعات تجاری نساجی ( Textile  Intelligence ) ، صادرات منسوجات و پوشاک مالزی تا سال ۲۰۲۰ به ارزش سالانه ۵/۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

این گزارش حاکیست، در سال ۲۰۱۱ صادرات منسوجات و پوشاک مالزی با ۴/۲۸ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۰ به ۸/۳ میلیارد دلار رسید  به طوری که صادرات منسوجات با ۵/۳۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۵/۲ میلیارد دلار رسید و ۳/۶۵ درصد از سهم صادرات منسوجات و پوشاک این کشور را تشکیل داد.صادرات پوشاک نیز با ۸/۱۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۳/۱ میلیارد دلار رسید و در صادرات منسوجات و پوشاک مالزی سهم ۷/ ۳۴ درصدی داشت.

صاحبان صنعت نساجی و پوشاک مالزی امیدوارند افزایش صادرات منسوجات و پوشاک در سال ۲۰۱۱ سرآغازی برای پیشرفت های بعدی کشورشان در صادرات این نوع محصولات باشد .

تحقق  این امید ها به برنامه های بلند مدت دولت برای توسعه صنعت نساجی و پوشاک و  بر تولید محصولات با کیفیت و با ارزش افزوده بالا در حوزه اقتصاد مالزی بستگی دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این طرح نشان دهنده این واقعیت است که با وجود رشد سریع بخش های دیگر صنعت در سال های اخیر، دولت مالزی هنوز هم در مورد صنعت نساجی و پوشاک  به عنوان صنعتی با پتانسیل بالا توجه دارد.

مالزی همچنین مکانی پر جاذبه برای سرمایه گذاران خارجی بشمار می آید. دولت مالزی حمایت و تعهد خود را نسبت به تجارت اعمال نموده به صورتی که سیاست هایی را  جهت  برقراری فضایی  مساعد برای دستیابی  شرکت ها به رشد و سود بیشتر به مرحله اجرا در آورده است.

جهت ارتقاء سومین طرح  جامع صنعتی کشور  مالزی ، زمینه های رشد جدیدی  در بخش های مختلف  صنایع  نساجی و پوشاک این کشور نظیر منسوجات صنعتی و خانگی ، پارچه های کاربردی  و پوشاک فراهم شده است. در مجموع، جهت حمایت بیشتر از  امکانات و خدمات موجود مانند خانه های طراحی، مراکز مد و امکانات رنگرزی و تکمیل برنامه ریزی هایی صورت گرفته است .

 

ترجمه : مریم گرامی فهیم

منبع: TextileIntelligence . com

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×