اخبار نساجی

تشکل‌های خصوصی در سکوی پرش

 

طی چندین سال گذشته حضور تشکل‌های اقتصادی در اتاق بازرگانی به عنوان تشکل‌ تشکل‌های اقتصادی بسیار پر رنگ‌تر از گذشته بوده است و بسیاری از تشکل‌های اقتصادی فعال در کشور در اتاق بازرگانی حضور به هم رسانده‌اند، حال با شروع فصل جدیدی از فعالیت اتاق بازرگانی ایران، رییس جدید اتاق نقش ویژه‌یی را برای تشکل‌های اقتصادی قایل شده است.

بر اساس این گزارش، پس از حضور چشمگیر تشکل‌ها در انتخابات هیات رییسه، نخستین نشست هیات رییسه هشتم اتاق ایران با توجه به محوریت توسعه تشکل‌ها در رویکرد و برنامه‌های جدید به دیدار بین روسا، اعضای هیات‌مدیره تشکل‌ها و هیات رییسه اتاق ایران اختصاص یافت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این نشست، حضور پررنگ تشکل‌ها در انتخابات دوره هشتم را بیانگر تقویت جایگاه آنها در طول چند سال گذشته دانست و گفت: این موضوع باید سرفصلی برای آغاز فعالیت‌های جدید با هدف بهتر شدن جایگاه آنها با انگیزه‌یی مضاعف به شمار‌ آید.

محسن جلالپور افزود: اصلی‌ترین برنامه و هدف در دوره هشتم هیات نمایندگان اتاق ایران ارتقای جایگاه بخش خصوصی در کشور است که اگر در طول این سال‌ها نتوانستیم اتاق و بخش خصوصی را تا آنجا که باید برسانیم، تنها به این دلیل است که از حضور و قابلیت تشکل‌ها غافل بودیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بازنگری در امور تشکل‌ها

بر اساس این گزارش، محمدمهدی رییس‌زاده، دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران نیز در این نشست با اشاره به قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و وظایفی که براساس آن بر عهده اتاق گذاشته شد، تشریح کرد: اتاق موظف شد که بازنگری در تشکل‌ها داشته باشد و در راستای ایجاد تشکل‌هایی که جای آنها خالی است، اقدام کند. هم‌افزایی و بازنگری در این رابطه بسیار اهمیت دارد.

وی یادآور شد: در بحث تشکل‌ها به نگاه ملی نیاز داریم و باید در آن منافع ملی را در نظر بگیریم. هم‌افزایی تشکل‌ها باعث می‌شود تا صدای واحد از هر بخش شنیده شود و این روند حرکت در صنعت، تولید و خدمات را سرعت می‌بخشد؛ باید تشکل‌ها را باز تعریف کرده و نقش آنها را پررنگ‌تر‌سازیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×