اخبار فرش ماشینی

تغییر دائمی سیاست های کلان کشور مهم ترین چالش در صنعت نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دکتر محمد جواد صدق آمیز ،مدیر مرکز پژوهش های اتحادیه ی صنف پوشاک کشور تصریح کرد:تغییر دائمی سیاست های کلان کشور ،تصمیمات دولتی ،ضوابط و قواعد موجود که بطور متواتر و متعدد با آنها روبرو هستیم مهم ترین چالش صنعت نساجی کشور است در حالی که اقتصاد و تولید ما احتیاج به برنامه ریزی منظم دارد.

صدق آمیز  با اشاره به اینکه بسیاری از چالش ها و مشکلات اقتصادی ،پیش روی همه ی صنایع و تولیدات کشورمان است بطور اخص به چالش ها و مشکلات موجود در صنعت نساجی کشور پرداخت و افزود:موضوع نوسان نرخ ارز در مقطعی و(خصوصا ) طی چند سال گذشته صدمه ی بسیار جدی و جبران ناپذیری بر بدنه ی تولید کشور وارد کرد.

وی موضوعاتی نظیر قوانین کار و قانون تأمین اجتماعی را از دیگر مشکلات در این راستا خواند و خاطر نشان کرد:۲۰ سال است که صنعتگران در بخش های مختلف تقاضای اصلاح بعضی از موضوعات را داشتند اما تا به امروز هیچ اقدام مؤثری در این رابطه اتفاق نیفتاده است ضمن اینکه نرخ بالای سود سرمایه و موضوعاتی از این دست مهم ترین مشکلات موجود در همه ی صنایع می باشد.

 مدیر مرکز پژوهش های اتحادیه ی صنف پوشاک کشور با اشاره به موضوعی در صنعت نساجی که نسبت به آن غفلت شده و خیلی به آن پرداخته نمی شود تصریح کرد:تغییر دائمی سیاست های کلان کشور ،تصمیمات دولتی و ضوابط و قواعد موجود که بطور متواتر و متعدد با آنها روبرو هستیم مهم ترین چالش صنعت نساجی کشور است در حالی که اقتصاد و تولید ما احتیاج به برنامه ریزی منظم دارد.

دکتر صدق آمیز همچنین دسترسی به ماشین آلات روز ،مواد اولیه و داشتن ساز و کار مناسب برای به فروش رساندن محصولات،عدم وجود سیستم های کنترل کیفیت مواد اولیه را از چالش های دیگر حوزه ی نساجی تعریف کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که بطور مشخص برای بخش خصوصی به منظور جلوگیری از قاچاق و افزایش اشتغال در کشور چه اتفاق و اقدامی لازم است؟گفت:هر صنعتی برای توسعه یافتگی واقعی خود هیچ راهی جز رقابتی شدن صنعت در بخش خصوصی،رفع موانع تولید و چرخه ی حرفه ای مطابق با استانداردهای جهانی آن صنعت خاص ندارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد:ما ابتدا باید خودمان را به چرخه ی جهانی متصل کنیم و ظرفیت های رقابتی برای تولیدات خود را در شکل مناسب و شایسته تأمین کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×