اخبار نساجی

مصر در ماه آینده بزرگترین کارخانه نساجی جهان را معرفی می کند.

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مصر قرار است با افتتاح قریب الوقوع کارخانه ای که ادعا می شود بزرگترین کارخانه ریسندگی و بافندگی جهان است، نقش مهمی در صنعت نساجی جهانی ایفا کند. این پروژه عظیم که واقع در شهر محله الکبری است با سرمایه گذاری هنگفت بیش از ۳۸ میلیارد دلار انجام می شود و نشان دهنده عزم جدی مصر برای احیای بخش نساجی است.

محمود عصمت، وزیر بخش تجارت عمومی مصر، با تأکید بر نقش این پروژه به عنوان جزء محوری از پروژه ملی مصر با هدف توسعه صنعت نساجی، اعلام کرد این کارخانه که در منطقه وسیعی به مساحت ۶۲۵۰۰ متر مربع واقع شده است، قرار است در ماه فوریه شروع به کار کند و نقطه عطف مهمی در چشم انداز صنعتی کشور باشد.

عصمت خاطر نشان کرد که این کارخانه اهداف بزرگی را دنبال می کند که شامل افزایش تولید نخ به ۱۸۸۰۰۰ تن و ۵۰ میلیون قلم پوشاک در سال است. همچنین این پروژه ظرفیت تولید ۱۵۰۰۰ تن لینت دارد که موقعیت مصر را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار جهانی نساجی تقویت می کند.

شرکت هلدینگ ریسندگی و بافندگی وابسته به بخش بازرگانی عمومی در حال آماده شدن برای اجرای عملیات است. این کارخانه دارای بیش از ۱۸۲۰۰۰ چرخ ریسندگی با ظرفیت تولید روزانه ۳۰ تن نخ در نمرات مختلف از نخ ظریف تا ضخیم است. این کارخانه پتانسیل زیادی برای کمک قابل توجهی به اقتصاد کشور دارد.

عصمت همچنین اظهار داشت که وزارت مصر قصد دارد طیف وسیعی از فرصت های سرمایه گذاری را برای شرکت های وابسته خود در طول سال ۲۰۲۴ ارائه دهد و موضع مثبتی برای مشارکت با بخش خصوصی دارد. وی تاکید کرد که این وزارتخانه با جدیت این فرصت ها را در نقشه سرمایه گذاری ترسیم کرده است و مهمترین چشم اندازهای موجود در چارچوب سند سیاست مالکیت دولتی را به نمایش می گذارد.

وزارت بخش تجارت عمومی مصر بر مجموعه ای متشکل از شش شرکت هلدینگ نظارت می کند که در صنایع مختلف فعالیت میکنند و شامل حدودا ۱۲۱ شرکت تابعه هستند. مجموعاً ۲۱۴,۰۰۰ نفر در این شرکت ها مشغول به کار هستند. انتظار می رود افتتاح این کارخانه عظیم نساجی نه تنها پاسخگوی نیازهای داخلی باشد، بلکه مصر را به عنوان بازیگر اصلی در بازار جهانی نساجی معرفی کند و به رشد اقتصادی و توسعه صنعتی این کشور کمک شایانی کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×