اخبار نساجی

پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن وش پنبه در استان گلستان

 

 

رییس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان، با اشاره به ادامه کار برداشت پنبه در استان، پیش بینی کرد میزان تولید وش در سال زراعی جاری به بیش از ۲۴ هزار تن برسد.

مهندس ˈسهراب سهرابیˈ گفت: در سال زراعی جاری افزون بر ۱۳ هزار و یکصد هکتار پنبه در استان گلستان کشت شده که تاکنون حدود ۱۸ هزار و ۷۰۰ تن وش پنبه برداشت و به ۹ کارخانه پنبه پاک کنی فعال استان حمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۹۱ در سطح ۶۰ هکتار کشت پنبه به صورت تمام مکانیزه از ارقام ˈگلستانˈ و ˈارمغانˈ در اراضی شرکت های سهامی مزرعه نمونه ارتش واقع در شهرستان آق قلا منطقه انبارالوم اختصاص داده شده که عملیات برداشت آن با کمباین مخصوص از ۹ آبان شروع شده است.

به گفته وی، این ماشین در صورت مناسب بودن شرایط اقلیمی می تواند در یک روز حدود پنج هکتار وش پنبه را برداشت نماید در صورتی که در حالت عادی نیاز به حدود ۲۰۰ کارگر است که در طول یک روز بتوانند پنج هکتار پنبه را برداشت کنند ضمن آن که برداشت ماشین حدود ۲۰ درصد کاهش هزینه های تولید را به دنبال دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×