اخبار نساجی

نشست هیات تجاری چک با فعالان اقتصادی ایران

 

هیات تجاری جمهوری چک روز دوشنبه با حضور در محل اتاق بازرگانی ایران و در نشستی با فعالان اقتصادی ایران بر گسترش همکاری های اقتصادی و توسعه روابط بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل اروپا و آمریکا امور بین الملل اتاق ایران در این نشست با بیان اینکه سوابق تجاری ایران و چک بسیار فعال و روشن است، گفت: صنایع و تولیدات چک در سطح استانداردهای خوب و قابل رقابت با کشورهای صنعتی بوده و همیشه مورد استقبال ایرانیان قرار داشته است.

ابوالفضل رهنما ادامه داد: در سال های اخیر در روابط اقتصادی دو کشور نوساناتی رخ داد و این روند خوب کاهش یافت و به نظر می رسد با توجه به علاقه مندی دو طرف به گسترش روابط تجاری این عارضه جبران خواهد شد.

مدیرکل اروپا و آمریکا امور بین الملل اتاق ایران سپس افزود: اخیرا سازمان توسعه تجارت ایران در شرق و مرکز اروپا تاسیس شده است که امکان خیلی خوبی را برای ارایه تسهیلات بیشتر و ارتباطات سازمان یافته تر فراهم می آورد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در ادامه جلسه، استپانک کاردار سفارت جمهوری چک ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات تجاری چک در ایران پس از سال ها دوری، اظهار داشت: فرصت و زمینه های فعالیت بسیاری برای همکاری های اقتصادی دوجانبه و سرمایه گذاری در هر دو کشور وجود دارد.

مازانیک رییس امور بین الملل اتاق بازرگانی چک نیز با اشاره به آشنایی خود با شعرای ایرانی و شهرهای معروف ایران، گفت: جمهوری چک یکی از کشورهای مطرح در زمینه صنعت است و بالاترین نرخ تولید ناخالص داخلی (GDP) را در بین کشورهای اروپای شرقی داراست، بنابراین پتانسیل مبادلات تجاری با دیگر کشورها در چک در سطح بالایی قرار دارد.

مازانیک سپس روابط ایران و چک را بسیار طولانی توصیف کرد و افزود: معتقدیم که این پتانسیل می تواند در آینده دو برابر شود زیرا زمینه های همکاری بسیاری در بخش های حمل ونقل، راه آهن، کالاهای دارویی، تکنولوژی برای محیط زیست، قطعات خودرو، تولید برق آبی، معدن، مواد غذایی و منسوجات وجود دارد.

رییس امور بین الملل اتاق بازرگانی چک اضافه کرد: روابط تجاری یک راه یکطرفه نیست لذا از توسعه همکاری های دو جانبه و سرمایه گذاری استقبال می کنیم.

در پایان جلسه تجار و فعالان اقتصادی ایران و چک به تبادل نظر و بحث و گفتگو اختصاصی و معرفی تجارت خود پرداختند.

یادآور می شود، حجم روابط دو کشور روبه گسترش بوده و در سال ۱۳۹۲ صادرات ایران به این کشور تقریبا بیش از ۴ میلیون دلار و شامل خشکبار، روده و سالامبور، مبل های پزشکی، چای و غیره بوده است.

همچنین در این سال واردات ایران از جمهوری چک تقریبا بیش از ۲۱ میلیون دلار بوده که عمده اقلام آن شامل انواع ماشین آلات و قالب ها، لوازم دندانپزشکی و فیلم های مورد مصرف در پزشکی، لوازم و شیرآلات می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×